۷ آمار وحشتناک منچستریونایتد در عصر پسافرگوسن

۷ آمار وحشتناک منچستریونایتد در عصر پسافرگوسن

پلنت‌فوتبال در گزارشی به آمارهای تلخ یونایتد پس از رفتن سر آلکس فرگوسن اشاره کرده است.

به گزارش سادس، منچستریونایتد پس از جدایی سر الکس فرگوسن برای حفظ جایگاهش به عنوان یک قدرت مطلق در لیگ برتر تلاش زیادی کرد ولی به هیچ وجه در این امر موفق نبود و حتی یک بار هم نتوانست به قهرمانی برسد. ماحصل این سال‌ها، آمارهای وحشتناکی بود که در این فصول ثبت شد.

فرگوسن در پایان فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ از یونایتد جدا شد که با قهرمانی شیاطین سرخ به پایان رسید. هواداران شیاطین سرخ خبر نداشتند این قهرمان تا سال‌ها تکرار نخواهد شد. چندین مربی در دوران پسافرگوسن روی نیکمت او نشستند و هیچکدام نتوانستند به استانداردهای تعیین‌شده فرگوسن نزدیک هم بشوند.

افرادی مانند دیوید مویس، لوئیس فان‌خال، ژوزه مورینیو، اوله‌گونار سولسشر، رالف رانگنیک و اریک تن‌هاخ همگی در یونایتد به مشکل خوردند. البته گاهی موفقیت‌های کوچکی هم حاصل شد ولی یونایتد در این سال‌ها به قهرمانی در لیگ نرسید. شیاطین سرخ در حال حاضر در رده ششم جدول قرار دارند و ممکن است فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهند.

۷ آمار وحشتناک منچستریونایتد در عصر پسافرگوسن

در ادامه هفت آمار عجیب که نشان‌دهنده افت منچستریونایتد از زمان ترک باشگاه از سوی فرگوسن است، می‌آید:

– یونایتد از زمان بازنشستگی فرگوسن در لیگ برتر (۳۶) بیشتر از ۲۱ فصل سرمربیگری پیرمرد اسکاتلندی (۳۴) شکست خورده است.

– یونایتد تنها یک فصل پس از بازنشستگی فرگوسن ۸۰ امتیاز کسب کرد. این تیم در مدت حضور فرگوسن ۱۶ بار ۸۰ امتیاز یا بیشتر به دست آورده بود.

– یونایتد در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ توانست ۷۳ گل در لیگ به ثمر برساند که بیشترین تعداد گل زده‌اش بعد از رفتن فرگوسن بود. این باشگاه در ۱۵ فصل زیر نظر فرگوسن ۷۳ گل یا بیشتر به ثمر رسانده بود.

– یونایتد با فرگوسن در لیگ برتر همیشه در جمع چهار تیم برتر قرار می‌گرفت ولی از زمان جدایی او در ۵ فصل از ۱۰ فصل گذشته هیچگاه نتوانسته است در جمع چهار تیم پایانی قرار گیرد.

– یونایتد بعد از بازنشستگی سر الکس فرگوسن در پنج فصل ۱۰ بازی یا بیشتر را باخت. در دوران تصدی فرگوسن در این باشگاه، آنها هرگز در یک فصل بیش از ۱۰ بازی را نباخته بودند.

– منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام بعد از پایان دوران حرفه‌ای فرگوسن امتیاز بیشتری نسبت به یونایتد کسب کرده‌اند.

– یونایتد به احتمال زیاد فصل جاری را با ۶۲ امتیاز به پایان خواهد رساند که دومین امتیاز کم این تیم در تاریخ لیگ برتر خواهد بود.

یونایتدها که از لیگ قهرمانان حذف شده‌اند در دیدار بعدی‌شان باید در خانه به دیدار اورتون بروند و در ادامه با شفیلدیونایتد بازی خواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *