کاشت ۱۰ هزار اصله درخت در نجف‌آباد

سادس/اصفهان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ۱۰ هزار اصله درخت در این شهرستان کاشت می‌شود.

مسعود یکتافر در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: ۱۰ هزار اصله درخت به منظور طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت و طرح معدن سبز و گرامیداشت روز درختکاری در نجف‌آباد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کاشت نهال بادام اسکوپاریا در سطح ۲۰ هکتار از اراضی منطقه میانکوه جلال‌آباد با مشارکت معدن سنگ مرمریت سیاه علی‌آباد اجرا می‌شود، افزود: این برنامه به صورت عمومی با حضور هنرمندان روز پنجشنبه این هفته اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد ادامه داد: بذرکاری در سطح ۱۰ هکتار از روستای حسین‌آباد مهردشت هم‌زمان با این هفته انجام می‌شود.

به گفته وی بذرکاری‌ها در جلوگیری از تخریب زمین مؤثر بوده و در جلوگیری از سیلاب و همچنین صدمه به خاک مؤثر است.

یکتافر، بذرکاری در سطح ۱۰۰ هکتار در اردوگاه قدس، درختکاری در مدارس و گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان نجف‌آباد اعلام کرد و گفت: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی برای فرهنگ‌سازی در راستای این امر مهم است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان مهم‌ترین گروه هدف در این خصوص به حساب می‌آیند و برای آن‌ها برنامه‌هایی با موضوعات درختکاری پیش‌بینی شده تا هرچه بیشتر این فرهنگ در بین آنان نهادینه شده و از سنین کم با درختکاری و حفظ منابع طبیعی آشنا شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نجف‌آباد، یادآور شد: ۲۳ هزار اصله درخت در بین مردم شهرها و روستاها برای کاشت در منازل و محیط‌های شخصی و عمومی توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع درخت در محل برگزاری نماز جمعه، اداره منابع طبیعی و آیین‌های درختکاری انجام خواهد شد.

یکتا فر معتقد است فراتر از روز درختکاری و مناسبت مخصوص آن باید برنامه‌ریزی و اقدام انجام دهیم و نباید این فرهنگ مهم و نیاز جامعه معطوف به مقطع زمانی خاصی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *