قربانی پس از شکست مقابل پرسپولیس: شاهد تفاوت لیگ یک و لیگ برتر بودیم

قربانی پس از شکست مقابل پرسپولیس: شاهد تفاوت لیگ یک و لیگ برتر بودیم

سرمربی نفت و گاز گچساران می‌گوید که در دیدار با پرسپولیس تلاش کردند با تمام وجود بازی کنند.

به گزارش سادس، نفت و گاز گچساران امروز (دوشنبه) در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال با نتیجه ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. پیروز قربانی، سرمربی نفت و گاز گچساران در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: این بازی برای ما یک تجربه بود و بهترین حرفی که می‌توانم بزنم این است که تفاوت سطح لیگ یک و لیگ برتر را نشان داد.

او افزود: تیم ما نوپا است و نیاز به کار بیشتر دارد. در این دیدار فقط ۲۵ دقیقه مثل همیشه بازی کردیم. من دوست داشتم تیمم با وجود بازی کند اما در خیلی از دقایق این اتفاق رقم نخورد و مقصر من هستم. به هر حال این بازی درس‌های خوبی برای تیم لیگ یکی ما داشت.

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران درباره اعتراضش در بیشتر بازی‌ها نسبت به داوری، خاطرنشان کرد: برخی مواقع اتفاقاتی رقم می‌خورد که طبیعتاً از تحت کنترل مربی خارج است. شاید مربی تحت تاثیر نتایج بازی یک سری صحبت‌ها داشته باشد که شاید در حالت طبیعی خودش هم با حرف‌هایی که زده است، موافق نباشد. در نیمه اول بازی دیدید بازیکنانم با کوچکترین برخورد خودشان را روی زمین می‌انداختند و داور در اقدامی درست از کنار این رفتار می‌گذشت. اما در لیگ یک تفاوت سطح در داوری و نوع بازی و حتی زمین بازی وجود دارد. امشب ما در زمینی بازی کردیم که مطابق با استاندارد روز دنیا است.

او تاکید کرد: دو گل بچگانه دریافت کردیم و ای کاش در جریان بازی و موقعیت‌های تاکتیکی که روی دروازه‌مان شکل می‌گرفت گل می‌خوردیم. دو گلی که خوردیم جای هیچگونه توجیهی ندارد.

قربانی درباره شرایطش تیمش گفت: در اولین حضور نفت و گاز گچساران در لیگ یک به دنبال تثبیت جایگاهمان هستیم. در نیم فصل اول بازیکنانمان فراتر از انتظار ظاهر شدن و نتایج خوبی گرفتیم و حتی در مقاطع از فصل می توانستیم مدعی صعود باشیم.  اکنون هم شرایط خوبی داریم و باشگاهمان هم نظم مالی بسیار خوبی دارد و البته مانند سایر تیم‌ها بریز و بپاش نداشته‌ایم اما همین نظم مالی بسیار خوب باعث می‌شود بازیکنان و مربی با آرامش کار کنند. اما اگر می‌خواهیم مدعی صعود باشیم باید خیلی از شرایط فراهم شود.

وی در واکنش به این سوال که آیا پرسپولیس را مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌داند؟ گفت: یک سری تیم‌ها مثل استقلال و پرسپولیس به دلیل انتظاری که از آنها وجود دارد همیشه باید مدعی قهرمانی باشند. پرسپولیس هم تیم خوبی است و با اضافه شدن کادرفنی جدید، تغییراتی در سبک بازی شان ایجاد شده و مطمئنا استقلال، پرسپولیس و سپاهان تا پایان فصل مدعی قهرمانی هستند. مس رفسنجان هم از وقتی که نوید کیا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده، دگرگون شده است و به نویدکیا تبریک می گویم. پسرم یک استقلالی ۱۰۰ آتیشه است و به من گفت بازی سختی بود و شاید تمرکز استقلال روی لیگ برتر باشد. امیدوارم استقلال در لیگ برتر قهرمان شود و نبودش در جام حذفی جبران شود.

سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با توجه به اینکه جام حذفی جام شگفتی‌ها است ولی چند سال است در این رقابت‌ها شگفتی رقم نمی‌خورد و آیا این به دلیل اختلاف سطح هست؟ خاطرنشان کرد: صد در صد به دلیل اختلاف سطح است من در لیگ دو، لیگ یک و حتی لیگ برتر هم کار کردم و فاصله لیگ ها با هم زیاد است و نوع بازی در لیگ یک با نوع بازی در لیگ برتر کاملاً متفاوت است و من این اختلاف سطح را امشب کاملاً درک کردم. به هر حال این اختلاف سطح عمده‌ترین دلیل برای ندیدن شگفتی است.

وی بیان کرد: بومی‌گرایی را من نباید انجام دهم و ساختار موجود در نفت و گاز گچساران باید این کار را انجام دهد ضمن اینکه امسال دو بازیکن در نقل و انتقالات زمستانه از تیم ما به لیگ برتر اضافه شدند. بومی گرایی برای سال‌های خیلی گذشته است و همین ناسیونالگری باعث می‌شود ما خیلی عقب بیفتیم. وقتی باشگاهی مثل فولاد خوزستان آکادمی قوی دارد می‌تواند هر فصل ۴ تا ۵ بازیکن به تیم اصلی خود اضافه کند اما بازیکن باشگاه‌هایی که ساختار آکادمیک ندارند، هوادارانش مربی را تحت فشار قرار می‌دهند که باید بومی‌گرایی کنید. در حالی که قرار است این مربی از کجا بازیکن بومی بیاورد. باشگاه‌ها باید تیم‌های پایه بسازند و و بعد هم مربی می‌تواند از تیم‌های پایه استفاده کند. اتفاقی که برای خود من و بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی و طالب لو رقم خورد. به به نظر من فولاد و سپاهان آکادمی‌های قوی دارند و هر سال یکی دو بازیکن به تیم اصلی‌شان اضافه می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *