تغییرات اقلیمی در اولویت قرار گرفته است

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در سازمان محیط زیست کشور از ۸۰۰ هزار مهاجرت ساکنان استان‌های مرکزی و جنوبی به استان‌های شمالی خبر داد و این روند رو به رشد را موجب استفاده بیش از حد از منابع شمال ایران دانست.

به گزارش سادس داریوش گل علیزاده در آیین افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که امروز در مصلی تهران برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این رویدادها، سهم تولیدکنندگان در سازگاری تولید با محیط زیست افزایش یابد.

رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از توجه ویژه به موضوع تغییرات اقلیمی و تبعات نامطلوب آن در برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود:  در مجلس گذشته موضوعات مغفول مانده را در برنامه هفتم جای دادیم. اولویت هم با تغییرات اقلیمی بود که ما سال‌ها از آن غافل بودیم.

گل علیزاده تاکید کرد: اگر به تغییر اقلیم به‌خوبی پرداخته نشود، تمامی برنامه‌های توسعه‌ای کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کشورما در مصرف انرژی، فرسایش خاک، افزایش سطح بیابان و آتش‌سوزی جنگل‌های و مراتع بسیار آسیب‌پذیر است. سطح انرژی تجدیدپذیر در صنعت کشور کمتر از یک درصد است ولی شرایط مالی و دسترسی به سوخت‌های فسیلی اشتیاقی برای سرمایه‌گذار ایجاد نمی‌کند تا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک برود.

گل علیزاده از ۸۰۰ هزار مهاجرت ساکنان استان‌های مرکزی و جنوبی به استان‌های شمالی خبر داد و این روند رو به رشد را  موجب استفاده بیش از حد از منابع شمال ایران دانست.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم استمرار مواجهه مردم با آلودگی هوا را بسیار خطرناک دانست و ادامه روند آلودگی کلانشهرها به شکل فعلی را بحران آفرین خواند.

کمربند سبز تهران تا یک سال دیگر تکمیل می‌شود

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این مراسیم گفت: در جهت عمل به قانون هوای پاک، توسعه کاشت درختان، کمربند سبز را تا پایان سال ۱۴۰۳ به‌طور کامل اجرا می‌کنیم.

حلیا سادات حسینی افزود: در حال حاضر پروژه‌های شهری و عمرانی تهران تنها با تایید و ارائه طرح سازگاری محیط زیستی تامین اعتبار می‌شوند.

حضور ۱۰۰ شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

محمدرضا قادری-  دبیر علمی بیست ویکمین نمایشگاه محیط زیست – نیز گفت: این نمایشگاه پس از چند سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری کرونا، امسال با حضور ۱۰۰ شرکت و با نزدیک به ۷۰ غرفه گشایش یافت.

وی افزود: ۵۰ عضو هیات‌علمی در شش ماه گذشته برای انجام فعالیت‌های علمی مرتبط با برپایی این رویداد همکاری کردند.

قادری با اشاره به لزوم همکاری یکپارچه دولت برای حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست پهناور ایران تنها با فعالیت یک سازمان تخصصی مقدور نیست و نیاز به همکاری گسترده مالی و معنوی همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارد.

وی به نقش مردم اشاره و اظهارکرد: اگر محیط زیست مطلوبی نداریم، تقصیر پدران ماست ولی اگر در آینده محیط زیست خوبی نداشته باشیم، ما مقصریم که فرزندان خوبی تربیت نکردیم. آموزش‌های محیط زیستی را باید از کودکی به افراد انتقال داد.

توسعه پست به سود محیط زیست تمام می‌شود

رئیس شرکت ملی پست نیز در این مراسم گفت: گفته می‌شود که هر مرسوله پستی می‌تواند تا 100 سفر شهری را کاهش دهد بنابراین توسعه پست در جابه‌جایی مرسولات به سود محیط زیست است.

محمود لیایی تاکید کرد: استفاده از خودروهای برقی در جابه‌جایی مرسولات از اولویت‌های شرکت ملی پست است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *