لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه (HSE) شهرداری تهران تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران را بررسی کردند.

به گزارش سادس، اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و مهدی بابایی در تشریح جزئیات این لایحه گفت: شاهد عقب ماندگی ۱۰ ساله در تحویل این لایحه هستیم که نهایتا در این دوره مدیریت شهری، لایحه به شورای شهر تحویل داده شد و بعد از برگزاری ۱۵ جلسه این لایحه نهایی شد.

وی با بیان اینکه نظام نامه فعلی شامل چندین مفاد و تبصره است و ۲۵ صفحه می باشد، ادامه داد: شهرداری تهران ظرف مدت سه ماه فرصت دارد که برای کلیه واحدهای تابعه شهرداری تهران ساختاری برای اچ اس ای و تدوین دستورالمعل اقدام کند و همچنین کلیه کمیته های مشابه در این حوزه باید ادغام شود و در راستای مدیریت یکپارچه سلامت و ایمنی بودجه در نظر بگیرد.

بابایی ادامه داد: طراحی و راه اندازی سامانه برخط برای بارگذاری همه موارد همچون مدیریت حوادث، ارزیابی و…. برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است و به هرحال کار چند ماهه برای بررسی این نظام نامه انجام شده است.

نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز در دفاع از این لایحه با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم این دوره مدیریت شهری، سامان دادن به مسئله ایمنی باشد که بیش از یک دهه مورد غفلت قرار گرفت، اظهار کرد: اولین باری که من دکتر بابایی را دیدم به مسئله اچ اس ای تأکید کرد و شورا همواره حامی این مقوله مهم بوده و ایمنی خرد و کلان در سطح شهر بسیار مهم است و نیاز داشت که مدیریت یکپارچه داشته باشد و دبیرخانه واحدی لازم داشت تا با حفظ وظایف ذاتی سازمانها واداره کل های تخصصی هم افزایی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال این نظام نامه را یک سال قبل به شورای شهر دادیم اما به دلیل پیچیدگی رسیدگی به آن زمانبر بود، افزود: خط به خط ابعاد حقوقی، اسناد بالادستی و… همخوانی دارد و اینکه می‌خواهیم ساختار اچ اس ای را توسعه دهیم به معنی گارانتی کردن شهر نیست چراکه ناایمن های زیادی در شهر وجود دارد که می‌تواند منجر به خسارت شود و این موارد وجود دارد؛ اما باید در کاهش مخاطرات تلاش کنیم.

نصیری با بیان اینکه روند حوادث و ریسک را کاهش خواهیم داشت گفت: در این نظام نامه کمیته های موازی در مناطق و سازمان‌ها وجود داشت که ادغام  می شود  و یک کمیته تشکیل می شود که شهردار منطقه باید آن را جدی بگیرد. 

به گزارش سادس، پس از بررسی لایحه نظام نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *