کاهش آمار دوپینگ در ورزش نابینایان و کم بینایان/ تا به امروز دغدغه‌ای برای بودجه نداشته‌ایم

کاهش آمار دوپینگ در ورزش نابینایان و کم بینایان/  تا به امروز دغدغه‌ای برای بودجه نداشته‌ایم

سادس/خراسان جنوبی رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در خصوص کاهش آمار دوپینگ بیان کرد: باید سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران را بالا ببریم تا به علت نداشتن آشنایی و آگاهی لازم، مسئله‌ای درخصوص دوپینگ نداشته باشیم.

محمدرضا مظلومی‌ در گفت‌وگو با سادس با بیان اینکه سه رشته سهمیه پارالمپیک گرفتند، گفت: ۵ آقا و یک خانم در رشته دومیدانی در اردیبهشت به ژاپن اعزام می‌شوند، سه ورزشکار جودوکار و تیم گلبال هم بین ۲۰۰ کشور جزو ۸ تیمی هستند که سهمیه گرفته‌اند.

وی افزود: تیم گلبال آخر اسفند بخاطر تورنمنت بین‌المللی جام ملت‌ها به آلمان اعزام می‌شود و سال آینده نیز قبل از برگزاری مسابقات نیز اعزام خواهیم داشت.

مظلومی در خصوص آخرین وضعیت تیم گلبال گفت: گلبال در مسابقات پاراآسیایی و اقیانوسیه هانگژو چین رتبه اول را کسب کرد و اگر حمایت‌های خوبی صورت گیرد این تیم می‌تواند جزو تیم اعزامی پارالمپیک باشد.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان بیان کرد: مسابقات جودو به ۴ وضع برگزار می‌شود چرا که ب 1 با هم و ب۲ و ب۳ نیز با هم مسابقه می‌دهند و بعد از توکیو قبلا مسابقات افراد نابینا کامل و کم بینا نیز با هم بود که در حال حاضر جدا شدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از عید نوروز مسابقات جوانان در پیش است، گفت: ایران سه سال پیش در بحرین رتبه اول را بین کشورهای آسیایی کسب کرد لذا برنامه‌ریزی به این صورت است که بعد عید نوروز مسابقات استعدادیابی شروع خواهد شد و بعد از فرانسه در حال آماده‌سازی اعزام کاروان‌های ایران به مسابقات جوانان هستیم.

مظلومی در خصوص کاهش آمار دوپینگ بیان کرد: باید سطح آگاهی در مربیان و ورزشکاران به علت نداشتن آشنایی و آگاهی لازم بالا ببریم تا مسئله‌ایی در خصوص دوپینگ نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه اردوهای دومیدانی تا امروز غیرمتمرکز بوده، اظهار کرد: بعد از عید همه رشته‌های ورزشی اعم از دومیدانی، جودو، گلبال متمرکز است و همه رشته‌های اعزامی به پارالمپیک متمرکز شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فوتبال ۵ نفره متعلق به نابینایان است، گفت: امسال فوتبال ۵ نفره به مسابقات جهانی بیرمنگام اعزام شد که متاسفانه نتوانستیم سهمیه بگیریم لذا به دلیل نداشتن زمین امسال قهرمان کشوری را با ۷ تیم برگزار کرده و باید از این ظرفیت استفاده خوبی صورت گیرد.

مظلومی اظهار کرد: طبق مصوبه‌ای که با هیئت رئیسه پارالمپیک داشتیم مربیان از ورزشکاران حقوق بیشتری می‌گیرند که بتوانند کار بهتری انجام دهند و از تمام ظرفیتی که افراد المپیک در جوایز استفاده می‌کنند به دستور رئیس جمهور همان جوایز نیز متعلق به ورزشکاران توان‌یاب و نابینا است و در اردوها هزینه ایاب ذهاب و حقوق آن‌ها پرداخت می‌شود و تا اندازه‌ایی که پول داریم صرف ورزش افراد معلول، ‌توان‌یاب و جانباز خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان گفت: تا به امروز دغدغه‌ایی برای بودجه نداشتیم شاید با مشکل مواجه شدیم ولی گله‌ایی از پول نکردیم و بعد از این نیز که بحث المپیک و پارالمپیک نیز در پیش است با مصاحبه‌هایی که  در مجلس تا سال آینده برگزار می‌شود قول دادند که بودجه خوبی را در این زمینه تخصیص بدهند.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان با بیان اینکه ورزش برای یک جامعه پویا اصل است، گفت: اگر جامعه پویا ورزش را داشته باشد بسیاری از بیماری‌ها کم خواهد شد و خیلی مسائل کنار خواهد رفت، در جامعه‌ایی که فقر حرکتی وجود دارد باید یک جهاد ملی صورت گیرد که نیاز به بودجه جهادی دارد چرا که هزینه‌های ورزش بسیار سرسام‌آور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *