مذاکره برای ایجاد «مدارس سمپاد عشایری»/ تاسیس این مدارس در استان‌های دارای ظرفیت

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از مذاکره با سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای ایجاد «مدارس سمپاد عشایری» خبر داد.

علی تیرگیر در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به مطالبه وزیر آموزش و پرورش برای تاسیس مدارس سمپاد عشایری گفت: در همین راستا مذاکراتی با سمپاد صورت گرفته و در این زمینه تلاش می‌شود از تجربه موفق استان فارس استفاده کنیم چرا که این استان دارای مدرسه تیزهوشان عشایری است.

وی با تاکید بر اینکه در صدد ایجاد مدارس سمپاد عشایری در استانهای دارای ظرفیت هستیم در خصوص تامین نیروی انسانی برای چنین مدارسی افزود: با هم‌افزایی معاونت ابتدایی و همچنین سازمان استعدادهای درخشان، هم در بحث فضا و تجهیزات و هم تامین نیروی انسانی متخصص، تمهیداتی اندیشیده خواهد شد.

بنابر اظهارات تیرگیر، استارت این طرح در مهرماه سال آینده در یکی دو استان دارای ظرفیت ایجاد مدرسه سمپاد عشایری، زده می‌شود.

به گزارش سادس، هفته گذشته صحرایی وزیر آموزش و پرورش در نشست هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از پیگیری تاسیس مدارس سمپاد عشایری خبر داده و گفته بود: «طرح تاسیس مدارس عشایری سمپاد به صورت علمی و دقیق بررسی و برای تحقق عدالت آموزشی پیگیری می‌شود.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *