احداث و نوسازی ۶ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران‌ از احداث سه ایستگاه و نوسازی سه ایستگاه سنجش کیفیت هوای پایتخت خبر داد.

سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با سادس با بیان اینکه برنامه‌های مختلف و متنوعی برای سال آینده در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهارکرد: هر تصمیم گیری در سطح تهران و حتی کشور در خصوص آلودگی هوا باید مبتنی بر اطلاعات و داده‌های واقعی باشد بنابراین تدوین سیاهه جدید انتشار آلودگی هوای تهران جزو اولویت‌های ماست یعنی داده‌ها را درباره سهم منابع ثابت و متحرک در زمینه انتشار آلاینده‌ها به دست می‌آوریم و مدل‌سازی می‌کنیم تا به‌صورت واقعی بتوانیم به اطلاعات دقیق درباره وضعیت آلودگی شهر تهران دست یابیم.

وی تاکید کرد: لازم است که داده‌ها را مبتنی بر اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به دست آوریم بنابراین هر چقدر تعداد، تنوع و پراکندگی این ایستگاه‌ها در سطح شهر تهران بیشتر باشد، به همان نسبت اطلاعات به دست آمده دقیق‌تر و واقعی‌تر خواهد بود.

میرزایی قمی در پایان گفت: بر همین اساس قصد داریم تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در سال آینده را افزایش دهیم. در حال حاضر شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران  ۲۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا را  در ۲۱ منطقه تهران دارد. برنامه ما این است سه ایستگاه جدید را احداث کنیم علاوه بر آن تجهیزات جدید را در سه ایستگاه دیگر جایگزین تجهیزات قدیمی می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *