آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران در مناطق روستایی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از آغاز اجرای مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش سادس، بیت‌الله برقراری در نشست خبری اعلام فراخوان ثبت نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: این قانون پشتیبانی معنوی زیادی در راستای حمایت از جوانی جمعیت می‌کند.

وی گفت: بند ب ماده ۱۰۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مقرر می‌کند که وزارت رفاه مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده طی ۶ ماه بررسی و طرح خود را برای بیمه اجتماعی زنان خانه دار دارای حداقل سه فرزند فراهم کند و قانون هم تصویب شده است و بعد از تصویب آیین نامه اجرایی در دولت تصویب شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه طبق آمار ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر مشمول قانون هستند که فرآیند ثبت نام و عضویت مشخص است، گفت: طبق استعلام نیز، مشمولانی که در مرحله اول داریم مشمولانی هستند که از زمان ابلاغ قانون به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شدند.

وی افزود: امسال ۵۰۰ هزار مادران غیرشاغل که در مناطق روستایی و عشایر زندگی میکنند و  تحت پوشش بیمه دیگری نیستند، تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *