تدابیر ویژه شهرداری اصفهان برای کارتن‌خواب‌ها در فصل سرما

سادس/اصفهان مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش تمام اکیپ‌های گشت این اداره کل گفت: طرح هدایت و ساماندهی کارتن‌خواب‌های سطح شهر اصفهان اجرا و ساماندهی ۵۲ نفر از آن‌ها انجام شد.

روح‌الله ابوطالبی با اشاره به وضعیت جوی روزهای اخیر و حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر، اظهار کرد: باتوجه‌ به برودت شدید هوا و بارش برف، اکیپ‌های گشت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در راستای حفظ جان انسان‌های بی‌سرپناه (کارتن‌خواب‌ها) و طرح ویژه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها با هماهنگی و همراهی دستگاه قضائی، ۵۲ نفر کارتن‌خواب را از سطح شهر به مراکز تعیین شده هدایت کردند و این افراد در مراکز مربوطه ساماندهی و غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه گشت‌های شبانه‌روزی این اداره کل اقدام به هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی به مراکز غربالگری معین می‌کنند، افزود: از این تعداد دو نفر زن در کمپ قلعه شور، ۴۶ نفر مرد معتاد در کمپ کرامت فدک و چهار نفر مرد غیرمعتاد در کمپ استقلال ساماندهی و اسکان داده شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: پس از شناسایی این افراد، آن‌ها را به محل‌های غربالگری هدایت کرده و پس از انجام آزمایش‌های لازم در زمینه بیماری‌های واگیردار همچون ایدز، هپاتیت و کرونا، از آن‌ها تست اعتیاد گرفته می‌شود. این مددجویان پس از واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا، استحمام و دریافت لباس، در مرکز اسکان داده می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: شهروندان برای مشارکت با مدیریت شهری و کمک به کارتن‌خواب‌ها می‌توانند در صورت مشاهده این افراد، نشانی آن‌ها را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *