پایش و تعیین تکلیف پروژه‌های ساختمانی غیرفعال و رهاشده در پایتخت به صورت برخط 

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: پروژه‌های ساختمانی غیرفعال و رها شده در تهران به صورت برخط، پایش، ساماندهی و تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش سادس، حامد سلیمی در توضیح بیشتر گفت: با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته از سطح نواحی و کنترل آخرین وضعیت ساختمان‌های بلاتکلیف در سامانه شهرسازی و سامانه ناحیه محوری، شناسایی پروژه های ساختمانی رهاشده و غیرفعال به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف آن ها امری ضروری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این بررسی‌ها از طریق تطبیق فرم چک لیست شرایط موجود ساختمان با مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و مقررات ملی ساختمان امکانپذیر است، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، نسبت به طراحی فرم جدید چک لیست شناسایی ساختمان‌های رها شده اقدام کرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، سلیمی اضافه کرد: فرم جدید این چک لیست، در ابتدای بهمن سال جاری به منظور پیاده سازی در سامانه ناحیه محوری به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد و نحوه پیاده سازی آن، طی جلسه‌ای مشترک فی مابین نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و اداره کل معماری و ساختمان، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پیاده سازی چک لیست مذکور و راهنمای آن در مراحل گودبرداری، پی سازی تا سفت کاری ذیل سامانه ناحیه محوری اجرایی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *