کشف بیش از ۱۶ هزار قلم موادغذایی قاچاق و فاسد از انباری در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۶ هزار قلم انواع مواد خوراکی قاچاق از انباری در جنوب تهران خبرداد.

به گزارش سادس، سرهنگ مهدی افشاری در این‌باره گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت چرا که در جریان این اقدامات مشخص شده بود که مقادیری کالای خارجی قاچاق در میان چند واحد صنفی در بازار تهران توزیع شده است. 

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالاهای خارجی قاچاق توسط وانت‌بار و از انباری در جنوب تهران به بازار منتقل شده است، گفت: تحقیقات تکمیلی نشان داد که این اقلام به وسیله خودروهای شوتی از جنوب کشور بارگیری و به انباری در جنوب تهرانم منتقل و دپو شده است. 

افشاری با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای عملیات گفت: ماموران اقدام به بازرسی از محل کردند که در جریان آن مشخص شد، محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است، اما کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. همچنین ماموران در جریان بازرسی انجام شده، مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی قاچاق با مجوز لوازم آرایشی و بهداشتی در محل دپو شده است. در جریان استعلامات گمرکی نیز مشخص شد که اسناد گمرکی ارائه شده از سوی متصدی انبار، مربوط به سال‌های گذشته بوده و ارتباطی با این محصولات ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه اقلام کشف شده فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود، گفت: در مجموع از این انبار مقدار ۳۸۴ بطری مایع ضدعفونی کننده دست ، ۴۰۰۰ بسته مواد خوراکی تنقلات خارجی شامل بیسکویت، شکلات و رشته ماکارونی و ۱۲ هزار و ۸۳۲ بطری انواع نوشیدنی خارجی از محل کشف شد. 

وی با بیان اینکه انبار مذکور پلمب شد، گفت: در همین راستا نیز پرونده قضایی تشکیل و به همراه متهمان پرونده به دادسرا ارجاع شد.

افشاری درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۰ میلیاردریال برآورد و اعلام کردند. علاوه بر آن بسیاری از این مواد تاریخ مصرف گذشته بوده یا در شرایط نامناسبی نگهداری شده بودند و همین موضوع سبب فاسد شدن این مواد شده بود که در صورت مصرف عوارض جانی را نیز برای مصرف‌کنندگان به دنبال داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *