حرکت در جهت آموزش صلاحیت حرفه‌ای معلمی

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که حرکت در جهت آموزش صلاحیت حرفه‌ای معلمی، توانمند سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تقویت هنرستانها و کار علمی در پژوهشسراهای دانش آموزی، بازآرایی درونی و بیرونی در جهت تحقق اهداف دانشگاه، پیگیری دغدغه‌ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌های تربیت معلم و به‌روز رسانی برنامه درسی مطابق نیاز هنرستان‌ها در دوره پیش رو جدی تر دنبال شود.

به گزارش سادس، صحرائی در آیین تکریم جمال الدین مهدی نژاد سرپرست دانشگاه شهید رجایی و معارفه علی پورکمالی رئیس این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه‌های ماموریت گرا مانند قلب سیستم کار می کنند؛ تصریح کرد: این پرسش مطرح می‌شود که ویژگی متمایز کننده دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی از سایر دانشگاه‌ها چیست؟.

وی خاطر نشان کرد: ارائه دروس‌ دانش عمومی، تخصصی در دانشگاه‌های دیگر هم اجرا می شود اما انحصار ارائه دروس مربوط به دانش محتوا معلمی و فنون معلمی( pck) فقط برای دانشگاه‌های تربیت معلم است‌ و تمام اجزای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید محیطی فراهم کنند که دانشجومعلمانشان عالم و معلم شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانشگاه شهید رجایی ماموریت خود را در محل عملیات و برنامه‌ریزی برای بیش از ۱۰ هزار هنرستان که وظیفه تربیت نیروی ماهر کشور را دارد، بداند و برای تحقق اهداف آموزش و پرورش تلاش کند.

وی وظیفه دانشگاه‌های تربیت معلم را پشتیبانی از آموزش و پرورش برای حرکت در مرزهای دانش دانست و افزود: آموزش‌های نوین پسا کرونا تجربه فوق العاده سخت اما ارزشمند در استفاده از فضای مجازی برای آموزش به ما داد و ما چقدر از این فرصت استفاده کردیم؟ کرونا ثابت کرد معلم نباید فقط منتقل کننده دانش باشد. معلم باید پروردگاری کند نه فقط آموزگاری.

صحرایی در ادامه گفت : حرکت در جهت آموزش صلاحیت حرفه‌ای معلمی، توانمند سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش و تقویت هنرستانها و کار علمی در پژوهشسراهای دانش آموزی، بازآرایی درونی و بیرونی در جهت تحقق اهداف دانشگاه، پیگیری دغدغه‌ها و انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌های تربیت معلم و به‌روز رسانی برنامه درسی مطابق نیاز هنرستان‌ها در دوره پیش رو جدی تر دنبال شود.

وزیر آموزش و پرورش با تبیین مقتضیات روز دنیا، بر رشد سریع علم اشاره کرد و افزود: دنیای علم اکنون، استفاده مطلوب از هوش مصنوعی می‌کند، باید ۲ دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان و پژوهشکده وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه و اقدامات مطلوب داشته باشند.

گفتنی است در این مراسم؛ ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات سرپرست سابق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، حکم انتصاب علی پورکمالی به عنوان رئیس دانشگاه به وی اهدا شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *