تسلیت معاون اول قوه قضائیه برای درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی

معاون اول قوه قضاییه درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی را به سیدحسن خمینی تسلیت گفت.

به گزارش سادس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمصدق در پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی را به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تسلیت گفت. در متن این پیام که مرکز رسانه قوه قضائیه منتشر کرده، آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن خمینی (دامت برکاته)

ارتحال، چهره ماندگار فقه و حقوق که در طول عمر بابرکت علمی، فرهنگی و قضایی مدافع اندیشه‌های حضرت امام (ره) بود، موجب تاثر گردید.

اینجانب این ضایعه را به حضرتعالی و سایربازماندگان به ویژه شاگردان و ارادتمندان وی، صمیمانه تسلیت عرض کرده و از خدای‌متعال برای آن عالم جلیل‌القدر حشر با اولیائش و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارم.

محمدمصدق معاون اول قوه قضاییه»

آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی صبح روز شنبه، پنجم اسفندماه، پس از طی یک دوره بیماری درگذشت. او فرزند آیت الله العظمی سید حسن بجنوردی بود و در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در نجف اشرف متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را نیز در همان شهر نزد اساتیدی همچون حضرات آیات امام خمینی، خوئی، حکیم و پدرش گذراند. او پدر همسر سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) بود.

عضویت در مجمع روحانیون مبارز و همچنین عضویت در شورای عالی قضایی و هیأت عفو زندانیان از سوی امام خمینی(ره)؛ از جمله مسئولیت‌های آیت الله موسوی بجنوردی در سال‌های پس از انقلاب بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *