هشدارهای هلال احمر برای شرایط برفی/ آماده‌باش امدادگران تا پایان بارش‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بارش‌های فعلی و پیش رو از کوهنوردان خواست که از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

صادق محمودی در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه در اکثر نقاط کشور برف و باران درحال بارش است، گفت: از همه رانندگانی که احیاناً دارای خودروی نامناسب، امکانات محدود زمستانی و تجربه محدود در شرایط زمستانی هستند، می‌خواهم که طی یکی دو روز آینده از حضور در جاده‌های برفی خودداری کنند تا خدای نکرده دچار مخاطره برای خود و دیگران نشوند.

وی از کوهنوردانی که قصد صعود زمستانی به برخی از ارتفاعات کشور را دارند نیز خواست در حین بارش برف به هیچ عنوان اقدام به صعود نکنند. همچنین یکی دو روز بعد از بارش برف نیز به مناطقی که احتمال ریزش بهمن در آن وجود دارد نروند. 

محمودی به کوهنوردان توصیه کرد هنگام صعود با افراد با تجربه که شناخت کافی از مسیرهای کوهنوردی و وضعیت بهمن دارند همراه شوند. تجهیزات کوهنوردی، پوتین مناسب، خوراکی مناسب و همچنین وسایل مناسب کوهنوردی را به همراه داشته باشند تا اگر احیاناً مجبور به حضور طولانی مدت در منطقه شدند بتوانید شب را به صبح برسانند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به آماده‌باش امدادگران و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر گفت: پس از صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش برف و باران، سازمان امداد و نجات نیز امدادگران خود در تمامی استان‌های هدف را به حالت آماده باش درآورد و این آمادگی تا پایان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *