تقویت مناسبات حوزه سلامت ایران و قطر/ تسهیل گردشگری سلامت بین دو کشور

در دیدار وزرای بهداشت ایران و قطر، تقویت مناسبات حوزه سلامت دو کشور مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش سادس، دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار با دکتر «حنان الکواری» وزیر بهداشت قطرکه در حاشیه همایش بین‌المللی کیفیت و ایمنی در مراقبت‌های بهداشت و درمان در دوحه برگزار شد، با اشاره به لزوم همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با بیماری‌ها، اظهار کرد: می‌توانیم به کمک بسیاری از کشورهای منطقه در زمینه بیماری‌ های واگیر بشتابیم.

وی از آمادگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشور قطر در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خبر داد و تاکید کرد: باید ارتباط دانشمندان دو کشور در زمینه کارهای پژوهشی، عملیاتی و میدانی توسعه یابد.

وزیر بهداشت کشورمان ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های سلامت با قطر، افزود: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه گردشگری سلامت، تبادل استاد و دانشجو، تدابیر بهداشتی و مقابله با بیماری‌ها شکل گرفته و تقویت شود.

حنان الکواری، وزیر بهداشت قطر نیز در این دیدار از آمادگی این کشور برای گسترش همکاری‌های منطقه‌ ای و مشترک با ایران در حوزه سلامت خبر داد و گفت: تبادل استادان علوم پزشکی بین دو کشور به ارتقای سلامت همگانی و دانش پزشکی می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی از دیگر زمینه‌های تقویت روابط دو کشور را تسهیل گردشگری سلامت برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *