توسعه و رشد خدمات ارزی بانک ملی ایران در دوران پسا برجام

بانک ملی ایران که دارای بزرگترین شبکه بانکی خارج از کشور  می باشد توانسته با مدیریت فوق العاده فعالیت های ارزی خود را پس از برجام گسترش  دهد و از این فضا برای خدمات هرچه بهتر به هموطنان خارج از کشور و بازرگانان ایرانی بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بانک سادس، تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه ملت ایران قبل از دوره اجرای برجام در بخش های مختلف نمود پیدا کرده بود که مهم ترین اثر گذاری آن را می توان در سیستم دارویی و بانکی جستجو کرد. بانک های برتر کشور که در سیستم بین الملی نظام پولی و بانکی جایگاه مناسبی را بدست آورده بودند بر اثر این تحریم ها نمی توانستند خدمات مناسب ارزی را به هم وطنان ارائه کنند.

 

خوشبختانه بعد از اجرای برجام بانک ملی ایران به دلیل دارا بودن بزرگترین شبکه بانکی خارج از کشور توانست ضمن توسعه فعالیت های ارزی  در سیستم بین المللی بانکی در این زمینه به رشد مناسبی دست یابد.

 

پس از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های نظام بانکی، بانک ملی ایران اقدامات گسترده‌ای را درخصوص توسعه فعالیت‌ شعب خارجی آغاز کرد که این موضوع در زمان مدیریت عامل جناب دکتر حسین زاده قوت گرفت.

اکثر شعبه های بانک ملی در کشورهای اروپایی پس از رفع تحریم‌ها مجدداً فعالیت خود را با قدرت آغاز کرده اند و در حال حاضر با توجه به تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی در این شعبه ها، امکان گشایش اعتبارات اسنادی و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا در اکثر شعبه ها امکان‌پذیر است.

 

طی یک سال اخیر پس از برجام، بخش بین‌الملل بانک ملی ایران جلسات مستمر و متناوبی با هیأت‌های بانک‌های مختلف دنیا داشته به طوری که با بیش از 100 بانک دنیا در حال تبادل مدارک برای ایجاد روابط کارگزاری و توسعه فعالیت ارزی است.

 

در حال حاضر زیان هایی که به علت دور زدن تحریم ها به سیستم بانکی وارد می شده است تقریبا به نقطه صفر رسیده است در این راه بانک ملی ایران به عنوان بانک پیش رو بیشترین موفقیت را بدست آورده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *