ساخت روزی ۸ مدرسه در دولت سیزدهم / توسعه هنرستان‌های جوار کارخانجات و صنایع

وزیر آموزش و پرورش گفت: روزی ۸ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته و به معنایی دیگر، کشور به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است.

به گزارش سادس و بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضا مرادصحرایی، در آئین افتتاح هنرستان حضرت امام رضا(ع) ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج)، گفت: این هنرستان زیبا و مجهز تقدیم به آینده‌سازان اسلامی می‌گردد.

وی در ادمه افزود: از شروع دولت سیزدهم و در این دو سال، بیش از ۶۹۰۰ مدرسه در مجموع در سراسر کشور تکمیل، تجهیز و یا به صورت کامل ساخته شده است.

صحرایی در این آئین تصریح کرد: روزی ۸ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته و به معنایی دیگر، کشور به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است.

وی با اشاره به کمک خیرین مدرسه‌ساز، اظهار داشت: خیرین محترم در این مسیر در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند و برای ساختن آینده‌ای روشن برای فرزندان ایران اسلامی کمک می‌کنند.

صحرایی با اشاره به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: در یک سیاست راهبردی برنامه ریزی شده است تا نیمی از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به هنرستان‌ها هدایت شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: در دولت سیزدهم، هنرستان های جوار کارخانجات و صنایع راه اندازی شده است تا آموزش در محیط واقعی کار محقق گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مهارت آموزی، گفت: شغل و داشتن مهارت مقدمه بسیاری از ویژگی های مطلوب در جوانان است و اگر بدنبال ازدواج جوانان در سن مناسب هستیم، اصلی ترین عامل آن تامین شغل جوان است.

وی در این آئین گفت: سرمایه گذاری در هنرستان‌سازی قطعا بیشترین تاثیر در ساختن آینده جوانان کشور را خواهد داشت. لازم به ذکر است این هنرستان در بیش از ۵ هزار متر با ۱۳ کلاس و ۱۷ سالن و کارگاه از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان قم، ساخته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *