وویوویچ در مورد کشورمان حرف‌هایی زد که نپذیرفتیم/ او زیاده خواهی کرد

وویوویچ در مورد کشورمان حرف‌هایی زد که نپذیرفتیم/ او زیاده خواهی کرد

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا انتظار من به عنوان رئیس فدراسیون برآورده نشد و دنبال این هستیم که ببینیم واقعا دلایل ناکامی چه بود؟

به گزارش سادس، علیرضا پاکدل بعد از گذشت مدت زیادی از مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و ناکامی تیم ملی و عدم کسب سهمیه جهانی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا انتظار من به عنوان رئیس فدراسیون برآورده نشد. شاید انتظار بیشتری داشتم. تلاش هم کردیم و تمام برنامه‌هایی که خواست کادر فنی تیم ملی بود و مواردی که برای تیم نیاز بود انجام شد اما جهانی نشدیم.

سازمان تیم‌های ملی در حال بررسی نتایج تیم ملی است

وی گفت: اتفاقاتی افتاد که سازمان تیم‌های ملی در حال بررسی است. اول از هر چیزی باید از جامعه هندبال عذرخواهی کنم چون انتظارات از این رشته بالا رفته و همه انتظار سهمیه جهانی داشتند. اما باید یک موضوع را فراموش نکنیم، این مسابقات بیست و یکمین دوره قهرمانی مردان آسیا بود. البته بیان این موضوع به این منزله نیست که ایرادات را نپذیریم اما در این ۲۱ دوره تنها دو بار سهمیه جهانی گرفته‌ایم. یکی از این دو سهمیه هم در همین فدراسیون و با همین بازیکنان بدست آمده است.

اگر ۵ دقیقه زجرآور بازی با ژاپن نبود سهمیه می‌گرفتیم

وی گفت: بازیکنان در دوره قبل آسیا در عربستان تلاش کردند و زحمت کشیدند. در عربستان مواردی بود که کمک کرد و ما سهمیه گرفتیم و جهانی شدیم اما همان اتفاقات در بحرین برعکس شد. شاید اگر ۵ دقیقه زجر آور بازی با ژاپن نبود و آن ۴ توپ به تیرک خورد و اوت رفت تبدیل به گل شده بود امروز ورق برگشته بود و تیم ملی ما و کادر فنی و بازیکنان قهرمان و چهره بودند. 

باید برای تیم ملی بزرگسالان صبوری کنیم

رییس فدراسیون هندبال گفت: ما باید ریشه ای دنبال این موضوع باشیم. اینکه ۱۹ دوره در آسیا نتوانستیم سهمیه جهانی بگیریم تنها به مشکل فدراسیون یا مربی برنمی‌گردد. بازیکنان بزرگسال و سرمایه های ما همین‌ها هستند. در این دوره بجز یکی دو نفر که دوست نداشتند در تیم ملی بازی کنند همه ظرفیتی که کادر فنی دعوت کرده بود در تیم ملی حضور داشت. داشته‌های ما همین است و باید مقداری در رده بزرگسالان صبوری کنیم تا نیروهای جوان و نوجوان تزریق شوند.

ایراد داریم و نباید خود را گول بزنیم

وی افزود: خود را که نمی‌توانیم گول بزنیم، ایراد داریم و در حال آسیب شناسی هستیم. سازمان تیم‌های ملی کار را شروع کرده و نظرات را می‌گیرد. دنبال این هستیم که ببینیم واقعا دلایل ناکامی ما چه بود و چه باید بکنیم.

مربیان باشگاهی که نقد هم می‌کنند در ناکامی تیم ملی سهم دارند

پاکدل گفت: باید بپذیریم که بخشی از این ایرادها به باشگاه‌ها برمی‌گردد. برخی مربیان نقد کردند، ما نقدشان را روی چشم می‌گذاریم ولی برخی کنار آن تخریب هم می‌کنند. آنها هم در این ناکامی سهم دارند. هیچ کدام از باشگاه‌ها بدنساز تخصصی و مربی دروازه بان تخصصی ندارند. می‌گویند تیم ملی مشکل بدنسازی داشته پس نقش آنها به عنوان مربی باشگاه و باشگاه چه بوده است. وقتی در باشگاه سه کمک مربی انتخاب می‌کنند اما مربی تخصصی بدنسازی ندارند اثر آن را در تیم ملی می‌بینیم. مگر بازیکنان چند روز در اختیار تیم ملی هستند. در بازه ۳۰ یا ۴۰ روزه نمی‌شود که تمام مشکلات بدنی و آماده‌سازی را انجام داد. بخشی را می‌شود اما بخشی دیگر بایستی در باشگاه‌ها انجام شود.

همان‌هایی که نقد می‌کنند بازیکنان را استعدادیابی کرده‌اند

او افزود: از بازیکن ملی ایراد می‌گیرند که ضعف تکنیکی دارد این مشکل را که در این سن نمی‌شود حل کرد. آن بازیکن با همین تکنیک بار آمده است. سوال این است که این بازیکن کجا استعدادیابی شده قطعا در باشگاه. اگر ایراد می‌گیرید و می‌گویید فلان بازیکن مشکل تکنیکی داشته قطعا خود شما او را ۱۰ یا ۱۵ سال قبل استعداد یابی کردید و به هندبال آورده اید. 

بخشی از مشکلات هم به رئیس فدراسیون برمی‌گردد 

پاکدل افزود: بخش دیگر از مشکلات هم قطعا به من رییس فدراسیون، سازمان تیم‌های ملی، کادر فنی و بازیکنان برمی‌گردد. در ناکامیها و شکست ها همه مشکل دارند و هیچ کس مستثنی نیست. باید بیشتر تلاش کنیم چون کار در آسیا خیلی سخت شده است.

در آسیا بدشانسی آوردیم

او افزود: تیم‌هایی مثل عراق و امارات در آسیا مدعی شده‌اند. از طرف دیگر کره جنوبی با مربی سطح بالای اروپایی که پر افتخارترین تیم قاره آسیا هم بود در این دوره نتوانست سهمیه جهانی بگیرد اما کویت که جزو قدرت‌های اول آسیا بود بعد از ۱۵ سال سهمیه گرفت. ما هم بدشانسی آوردیم. اعتقاد دارم عملکرد در بازی اول برابر کره خوب نبود. اگر بازیکنان ما اشتباه نمی‌کردند و کادر بهتر عمل می‌کرد می‌توانستیم در بازی اول دور گروهی کره جنوبی را ببریم و به دیگر گروه می‌رفتیم مسیرمان کامل عوض می‌شد و قطعا تیم ما توانایی بردن کویت و عراق را داشت و در اینصورت می‌توانستیم جهانی شویم. 

برای کادر فنی تیم ملی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

رییس فدراسیون هندبال در خصوص انتخاب مربی ایرانی و یا خارجی برای تیم ملی بزرگسالان گفت: به هر حال نشد و در حال بررسی موضوعات هستیم. در مورد کادر هم در حال بررسی هستیم و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. بعد از آسیب شناسی تصمیمی می‌گیریم که به نفع هندبال باشد.

جدایی وویوویچ یک طرفه نبود/ زیاد به او زمان دادیم

پاکدل در پاسخ به این سوال که آیا تغییر دیر هنگام مربی در این نتیجه تاثیرگذار نبود افزود: ما در سه تورنمنت با وویوویچ پیش رفتیم اما در هیچ کدام به آنچه که می‌خواستیم نرسیدیم. به نظرم به اندازه کافی به او زمان دادیم ضمن اینکه این جدایی یک طرفه نبود. خود وسلین اواخر بهانه‌هایی آورد، چیزهایی می‌خواست و اظهارنظرهایی در مورد کشور ما کرد که ما نتوانستیم آن حرف‌ها را بشنویم و بپذیریم. او زیاده خواهی کرد و این تصمیم جدایی با تفکر انجام شد.

اگر وویوویچ بود هم نتیجه بهتری در آسیا نمی‌گرفتیم

او افزود: فکر نکنید اگر وویوویچ بود شرایط بهتر از این می‌شد. اصلا قبول نمی‌کنم که با او در آسیا نتیجه بهتر می‌گرفتیم. در بازیهای کشورهای اسلامی ما انتظار قهرمانی داشتیم که سوم شدیم. در هانگژو نتیجه خوبی نشد. در انتخابی المپیک هم انتظارات ما برآورده نشد. 

وویوویچ خود را با جو هندبال ایران‌ تطبیق نداد

پاکدل در مورد سطح وویوویچ گفت: نیمه دیگر ماجرا این است که عده‌ای می‌گویند وویوویچ مربی خوبی نبود اما من این را هم قبول ندارم. او صاحب سبک و افتخار بود. شاید او نتوانست خود را با جو هندبال ایران‌ و شرایط روحی و روانی بازیکنان ما و سبک هندبال ما تطبیق دهد. احساس می‌کنم ارتباط خوبی که باید با بازیکنان می‌گرفت نشد. انصافا نمی‌شود او را زیر سوال برد. برخی از این فرصت استفاده کردند و به او حمله کردند. افراد را از روی رزومه و سابقه باید قضاوت کرد.

باید در رده‌های سنی سرمایه‌گذاری کرد

او در خصوص مربی خارجی تیم ملی جوانان و شرایط تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: شریف مومن مصری مربی خوبی است و رزومه خوبی دارد. او سه سال مربی تیم عراق بود که در قهرمانی مردان آسیا آن را متحول شده دیدیم. مربی بزرگی در مصر بوده و در المپیک و جهان سابقه دارد. در رده‌های پایه باید سرمایه‌گذاری کرد تا خلأ را برطرف کرد. همزمان به تیم نوجوانان هم مشاوره فنی می‌دهد. 

قرعه‌کشی قهرمانی آسیا نوجوانان در ایران انجام می‌شود

وی در خصوص میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا نوجوانان گفت: تا میزبانی زمان داریم فکر می‌کنم ۶ ماهی فرصت هست. کارهای اولیه را انجام داده‌ایم و ۱۳ اسفند مراسم قرعه کشی در کمیته ملی المپیک با حضور بدر دیاب نماینده فدراسیون آسیا و جهان انجام می‌شود. می‌توانند نمایندگان کشورهای دیگر هم حضور داشته باشند اما قرعه‌کشی به صورت آنلاین هم برایشان پخش می‌شود. ۱۵ تیم تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و ۵ تیم جواز قهرمانی جهان را کسب می‌کنند. 

هنوز شهر میزبان مسابقات آسیا مشخص نیست

او در پاسخ به این پرسش که آیا این مسابقات به میزبانی تهران انجام می‌شود، گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. باید آسیا امکانات و شرایط را ببیند. ما دو سه پیشنهاد داده‌ایم و بستگی به نظر آنها دارد. هنوز کامل مشخص نیست. 

اردوی تیم ملی مردان را در مرداد استارت می‌زنیم تا از قافله عقب نمانیم

وی در پاسخ به این سوال که به گفته کارشناسان باید اردوی تیم ملی بزرگسالان زودتر آغاز شود تصمیم فدراسیون چیست گفت: لیگ اوایل خرداد به پایان می‌رسد و سعی می‌کنیم اردوها را در مرداد استارت بزنیم تا از قافله عقب نمانیم‌. تلاش می‌کنیم کادر فنی را هم تا آن زمان مشخص می‌کنیم.

در رده‌های پایه دختران عقب نیستیم

وی در خصوص برنامه فدراسیون برای تیم ملی زنان نیز گفت: خوشبختانه تمرینات تیم‌های رده‌های جوانان و نوجوانان را دو سال زودتر شروع کردیم و عقب نیستیم. شرایطمان خصوصا در جوانان خوب است. اردوی تیم جوانان که عازم جهانی می‌شوند بلافاصله بعد از لیگ از همین اسفند آغاز می‌شود. آنها شاکله تیم ملی بزرگسالان خواهند بود. برای بزرگسالان هم تلاش می‌کنیم از اوایل سال اردوهایشان شروع شود.

برای تیم ملی زنان به دنبال مربی خارجی هستیم

وی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم ملی زنان گفت: به فکر مربی خارجی هستیم و چند ماه است که پیگیری می‌کنیم. هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. سعی خود را می‌کنیم اما اگر موفق نشدیم با مربی ایرانی ادامه می‌دهیم. اگر ظرف ۲۰ روز تا یک ماه آینده موفق به جذب نشدیم مربی ایرانی معرفی می‌کنیم.

برای گرفتن بودجه به وزیر نامه زدیم

پاکدل در پایان در خصوص اختصاص بودجه برای موفقیت زنان گفت: براساس تفاهم‌نامه عددی را در نظر گرفته‌اند اما آن عدد شاید در حد هزینه‌ای که برای زنان می‌شود نیست. در بحث بودجه دیروز خدمت وزیر نامه نوشتیم. او اشراف کامل به هندبال دارد و رشته ما رشته تیمی و گروهی است و تعداد نفرات اعزامی ما زیاد است. اگر حامی مالی نداشتیم واقعا عرصه به ما تنگ می‌شود. هنوز متاسفانه ۳۲ درصد اعتبارات ما پرداخت نشده است. امیدواریم آقای وزیر مثل همیشه که حلال مشکلات بوده دستور لازم را بدهد. اگر پرداخت نشود در بحث اعزام‌ها دچار مشکل می‌شویم. هم میزبان هستیم و هم چند رویداد بین‌المللی داریم. کمپ تیم‌های ملی را هم می‌خواهیم با گرفتن مجوزهای لازم بسازیم. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *