تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای ۶ مدیر کرمانشاه

سادس/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشکیل پرونده برای شش تن از مدیران استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد.

حمیدرضا کریمی، امروز(دوم اسفند) در جمع خبرنگاران، رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و اظهار کرد: در این راستا از چند ماه پیش ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در دستگاه قضایی استان تشکیل شد.

وی به برگزاری نشست های این ستاد با کاندیداها، عوامل اجرایی انتخابات و نمایندگان دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان طی پنج ماه گذشته ۵۱ جلسه تشکیل داده که ۲۱۴ مصوبه با رویکرد پیشگیرانه داشته است.

دادستان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: با وجود برگزاری این نشست ها و اقدامات زیادی که انجام داده‌ایم، متاسفانه تخلفات و جرائمی هم رخ داده و پرونده هایی هم برای متخلفان در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده، عنوان کرد: تاکنون برای شش نفر از مدیران استان که تخلفات انتخاباتی داشته اند، در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده و چند مدیر هم برکنار شده اند.

کریمی با بیان اینکه برای تعدادی از کاندیداهای متخلف هم تشکیل پرونده شده، اظهار کرد: تخلفات انتخاباتی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از نظر میزان مجازات هیچ تفاوتی با هم ندارند.

وی در ادامه به برخی از تخلفات انتخاباتی هم که برخورد دستگاه قضایی را بدنبال خواهد داشت اشاره کرد و گفت: ایجاد تفرقه قومی و مذهبی که به امنیت ملی خدشه وارد می‌کند، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط کاندیداها، هرگونه تخریب، تهدید و هتک حیثیت و حرمت افراد، نوشتن یا اظهارات خلاف واقع، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی، اخلال و برهم زدن اجتماعات و تعرض به ستادهای انتخاباتی دیگر کاندیداها و تهدید و تطمیع مردم در امر انتخابات از جمله تخلفات خواهد بود.

دادستان کرمانشاه  به ممنوعیت خرید و فروش آراء در ایام انتخابات اشاره کرد و افزود: هرگونه خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم آراء و نیز هرگونه کمک ها نقدی ممنوع و غیرقانونی است.

به گفته این مسئول، تاکنون پرونده هایی هم برای کسانی که به توهین و تخریب مجریان و عوامل اجرایی انتخابات پرداخته بودند، تشکیل شده است.

کریمی تاکید کرد: مسئولین چه در ساعات اداری و چه غیراداری حق تبلیغ برای کاندیدایی خاص را ندارند، اما کارکنان دستگاه‌ها خارج از ساعت کاری و بدون سوء استفاده از جایگاه شغلی خود می توانند در ستادهای انتخاباتی کاندیداها حضور پیدا کنند.

وی گفت: استفاده از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغ کاندیداها ممنوع است و اگر گزارشی داده و یا مشاهده شود، برخورد شدید دستگاه قضایی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *