افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری/ افزایش ۵۸ درصدی بودجه مناطق ۲۲گانه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش سهم درآمدهای پایدار شهرداری تهران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش سادس، محمد آخوندی در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران در جلسه بعدازظهر شورای شهر با بیان اینکه بودجه عمومی شهرداری تهران از حیث تأمین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی سرمایه‌ای و تملک دارای مالی است که در مجموع ۱۵۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان مصوب شد، گفت: ۱۱۹ هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدها، ۱۶ هزار میلیارد تومان مربوط واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۵ هزار میلیارد تومان مربوط به دارایی مالی است.

وی در ادامه با اشاره به بخش درآمدهای بودجه شهرداری تهران، گفت: در این بودجه اتفاق خوبی که افتاده این است که سهم درآمدهای پایدار افزایش پیدا کرده که در لایحه شهرداری ۱۹ درصد بود اما طی بررسی بودجه در کمیسیون سهم درآمدهای پایدار به ۲۹ درصد رسید. بر همین اساس عوارض ارزش افزوده به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده که شدنی هم است. همچنین عوارض ناشی از توسعه شهر از ۹۳ هزار میلیارد تومان به ۶۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این امر منجر به آن شد تا درآمدهای ناپایدار از ۸۱ به ۷۱ درصد کاهش یافت.

آخوندی با اشاره به بخش مصارف در بودجه سال آینده شهرداری تهران، تصریح کرد: آن چیزی که در این بخش در ۶ ماموریت مشخص شده تعیین شده این است که سهم مأموریت فرهنگی و اجتماعی ۱۰ درصد، عمران و حمل‌ونقل ۴۸ درصد، خدمات شهری به علاوه ۱۰ هزار میلیارد تومانی که اضافه شد ۱۵ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۵ درصد، شهرسازی ۲ درصد و توسعه هوشمندسازی ۲۰ درصد است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به حوزه اتوبوسرانی، گفت: در لایحه شهرداری رقم ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش اتوبوس پیشنهاد شده بود که به ۱۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان رسید، همچنین در نهایت برای خرید اتوبوس سرجمع رقم ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به بخش هزینه‌ای بودجه سال آینده شهرداری تهران بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب این بودجه این است که ۶۴ درصد بودجه سال آینده غیر هزینه بوده و مربوط به حوزه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی است و تنها ۳۶ درصد بودجه هزینه‌ای بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

آخوندی درباره بودجه مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران نیز اظهار کرد: درباره مناطق کاهش بودجه انجام ندادیم چراکه معتقد هستیم کار اصلی در مناطق انجام می شود اما اگر سهم بودجه منطقه‌ای مانند منطقه ۱۰، در بودجه ۱۰ درصد است اما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای یکی از پروژه‌های این منطقه در جایی دیگر اعتبار اختصاص دادیم. به صورت کلی بودجه مناطق نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده که اتفاق خوبی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *