۲.۵ برابر شدن آمار نوسازی در تهران/ اعلام ۵ منطقه دارای بیشترین بافت‌ فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از ۲.۵ برابر شدن آمار نوسازی در شهر تهران خبر داد و گفت: سیاست‌های تشویقی بند ۱۵ نهایتاً منجر به این شد که آمار نوسازی در شهر تهران در سال ۱۴۰۱ از ۱.۹ درصد به ۳ درصد طی امسال برسد.

سید مهدی هدایت با حضور در غرفه سادس به خبرنگار سادس گفت: در موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری اتفاقات و سیاست‌های خیلی خوبی بدست آمده که منجر به ۲.۵ برابر شدن آمار نوسازی در شهر تهران شد؛ متاسفانه یک دهه در شهر تهران قبل از این دوره مدیریت شهری شاهد نزول و کاهش نوسازی در شهر تهران بودیم که هر سال نسبت به سال قبل این آمار کمتر می‌شد.

به گفته وی، در این دوره مدیریت شهری با ابلاغ سیاست‌های تشویقی بند ۱۵ اقداماتی که شهرداری تهران در ابعاد مختلف انجام داده نهایتاً منجر به این شد که آمار نوسازی در شهر تهران در سال ۱۴۰۱ از ۱.۹ درصد به ۳ درصد طی امسال برسد یعنی ۳ درصد از پلاک‌های باقی مانده شهر تهران نوسازی می‌شود؛ اولویت ما نیز تجمیع پلاک‌های ریزدانه‌ای، اجرای پروژه‌های فاخر شهری در بافت‌های فرسوده و ایجاد محله‌های الگو در شهر تهران است.

وی به بسته تشویقی تکمیلی آماده که قرار است مجدد به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود، اشاره کرد و گفت: در بخشی از محدوده‌های شهری، آسیب شناسی انجام شده و این بسته‌های تشویقی آن اثراتی که منجر به نوسازی هایی که ما انتظار داشتیم در آن محدوده‌ها اتفاق بیفتد، بسته ما در بخش‌های محدود از این محدوده ها اثرگذار نشده بود. بنابراین بسته‌های تشویقی منجر می‌شود این محدوده‌ها هم در جریان نوسازی شهری قرار بگیرند.

هدایت افزود: مناطق ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ دارای بیشترین محدوده‌های بافت‌های فرسوده است اما در محدوده‌هایی هم لکه‌ای داریم که برای این محدوده‌ها هم برای اولین بار طرح موضعی تهیه و ابلاغ شد این‌ها هم در مسیر نوسازی شهری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *