آماده‌باش امداد و نجات برای انتخابات/ تشکیل کمیته شرایط اضطرار جاده‌های کشور 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش کامل این سازمان برای انتخابات پیش‌رو خبر داد.

بابک محمودی در جریان بازدید از غرفه سادس در نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت:‌ در هنگام بحران‌ها و حوادث، رسانه‌ها یکی از موثرترین ارگان‌ها در مدیریت افکار عمومی هستند. پیش و پس از وقوع بحران نیز وظایفی برای رسانه‌ها وجود دارد که آموزش و آگاهسازی مردم و نیز پیگیری مطالبات مردم از جمله این موارد است. خوشبختانه پایگاه خبری سادس در این موارد بسیار حرفه‌ای و درخشان عمل کرده است و ما شاهد رویکرد حرفه‌ای این رسانه در قبال انتشار اخبار حوادث و بحران‌ها هستیم. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به آمار تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: صبح امروز در جلسه‌ای که در پلیس راهور فراجا برگزار شد، آماری از حوادث و دلایل آن اعلام شد که بسیار نگران کننده بود. در این آمار اعلام شد که بیش از ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ داده است. در همین راستا نیز پیشنهاد کردم که قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین دار در میان رانندگان توزیع شود. 

محمودی ادامه داد:‌ البته منظور ما این نیست که رانندگان تصور کنند که با نوشیدن قهوه دیگر نیازی به خواب و استراحت ندارند، هیچ چیز جای خواب را نمی‌گیرد و رانندگان حتما باید خواب کافی داشته و سپس ادامه مسیر دهند. اما بهرحال استفاده از قهوه نیز در مقابله با خواب آلودگی موثر است و این پیشنهاد در این راستا مطرح شد. حتی ما گفتیم که این نوشیدنی رایگان توزیع شود و شرکت‌های بیمه و … می‌توانند درتامین آن اقدام کنند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به موضوع انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: سازمان امداد و نجات در تمامی رویدادهای ملی وظیفه اتخاذ تدابیر و تمهیدات امدادی را برعهده دارد.در مورد انتخابات نیز تمامی نیروهای ما در این روز در آماده‌باش کامل قرار دارند. 

وی از تشکیل کمیته شرایط اضطرار جاده‌های کشور خبر داد و گفت:‌ در این کمیته سازمان امداد و نجات، سازمان راهداری، سازمان مدیریت بحران کشور و پلیس راهور حضور دارند و تصمیمات آنی و فوری درباره شرایط اضطراری در جاده‌های کشور در آن اتخاذ می‌شود. این کمیته با توجه به اخطارهای هواشناسی می‌تواند در زمانی کوتاه نسبت به انسداد معابر، جلوگیری از تردد خودروها و … با هدف کاهش و پیشگیری از خطرات بعدی اقدام کند.  

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *