اجرای ۱۹ طرح تخصصی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت/ کاهش آسیب‌ها بر اساس موقعیت م‍نطقه‌ای

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از اجرای ۱۹ طرح تخصصی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت خبر داد و گفت: این طرح‌ها از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی مناطق ۲۲گانه برای نخستین بار به اجرا درآمده‌اند.

به گزارش سادس، احمد احمدی صدر با بیان اینکه این ۱۹ طرح تخصصی برای نخستین بار در پایتخت به اجرا در آمده اند، اظهار کرد: در شهر تهران ۲۹پایگاه خدمات اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار و خیابان، جمع آوری متکدیان، ساماندهی معتادان متجاهر، شناسایی کلونی های آسیب زا، خدمات رسانی به بی خانمان ها و در راه مانده‌ها، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و… فعالیت دارند که ۷ پایگاه اجتماعی در پایانه های مسافربری، سازمان بهشت زهرا(س)، حرم مطهر امام راحل و سازمان تاکسیرانی فعال هستند. ۲۲پایگاه نیز از سوی شهرداری های مناطق ۲۲گانه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری در ۱۹پایگاه خدمات اجتماعی مناطق، طرح تخصصی با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی از سوی سمن ها(تشکل های مردم نهاد) با موضوعات متفاوت مورد اجرا قرار گرفته است.

احمدی صدر ادامه داد: هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش آسیب‌های اجتماعی براساس موقعیت منطقه‌ای در شهر تهران است، به طوری که در منطقه یک شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابان، در منطقه ۳ توانمندسازی و کاهش آسیب در میان خانواده های درگیر آسیب های اجتماعی و در منطقه ۱۶ نیز کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد در سطح منطقه و ارتقاء کیفیت زندگی افراد و خانواده های درگیر اعتیاد دنبال می شود.

بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این طرح ها در تمامی پایگاه های اجتماعی مناطق ۲۲گانه شهر تهران برای نخستین بار به اجرا در آمده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *