پنجاه دلیل برای اعتمادکردن لواندوفسکی

پنجاه دلیل برای اعتمادکردن لواندوفسکی

مهاجم لهستانی به رکورد ۵۰ گل زده برای بارسلونا رسید و اکنون تنها دو گل با گری لینه‌کر فاصله دارد. افتخار او این است که پس از تنها ۷۹ بازی با میانگین ۰.۶۳ گل در هر بازی به این رکورد دست یافته است.

به گزارش سادس، گل‌های روبرت لواندوفسکی نسبت به قبل کمتر شده است. لواندوفسکی با دبلی که برابر سلتاویگو به ثمر رساند به رکورد ۵۰ گل زده در بارسلونا رسید و از داوید ویا (۴۸) و تیری آنری (۴۹) پیشی گرفت. او تنها دو گل کمتر از  گری لینه‌کر (۵۲) به ثمر رسانده است و لواندوفسکی در حال حاضر جایگاه ۵۶ را در فهرست بهترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسلونا به خود اختصاص داده است. او البته برای رسیدن به رکورد گلزنی لئو مسی (۶۷۲) باید همچون گربه‌ها هفت جان داشته باشد.

آس نوشت: شایستگی فراوان لوا جدا از اینکه در سال‌های پایانی فوتبالش به بارسلونا آمد و در زمان بحران اقتصادی بی‌سابقه پیراهن این تیم را به تن کرد، این بوده است که او توانسته تنها در ۷۹ بازی به رکورد ۵۰ گل برسد. ۳۵ گل در لیگ، شش گل در لیگ قهرمانان اروپا، یک گل در لیگ اروپا، چهار گل در سوپرکاپ اسپانیا و چهار گل دیگر در کوپا دل‌ری.

بخشی از این گل‌ها (در مجموع ۲۳ گل) به مهاجم لهستانی کمک کرد تا سال گذشته جایزه پی‌چی‌چی را به دست بیاورد و آقای گل لالیگا شود. او در فصل جاری با جود بلینگام انگلیسی برای کسب آقای گلی رقابت دارد که تاکنون چهار گل بیشتر از لواندوفسکی با یک بازی کمتر به ثبت رسانده است.

از این ۵۰ گل، تنها هفت گل در اروپا به ثمر رسیده است که شامل شش گل در لیگ قهرمانان و یک گل در لیگ اروپاست و این رقم برای مهاجمی در قواره لواندوفسکی تا حدودی ناامیدکننده است. به همین دلیل است که بازی چهارشنبه‌شب برابر ناپولی اهمیت زیادی برایش دارد. مهاجم لهستانی با زدن ۹۲ گل، سومین گلزن برتر این رقابت‌ها بعد از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است و این دو هیولا به ترتیب ۱۴۰ و ۱۲۹ گل برای تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان به ثمر رساندند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *