پایان پروژه کهکشانی در پارک‌ دو پرنس

پایان پروژه کهکشانی در پارک‌ دو پرنس

با جدایی کیلیان ام‌باپه چرخه‌ای که از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و ستارگان جهان را به پایتخت فرانسه کشاند، به پایان خواهد رسید.

به گزارش سادس، پاری‌سن‌ژرمن پس از تایید چیزی که یک راز آشکار بود، یعنی جدایی کیلیان ام‌باپه، وارد دوره جدیدی خواهد شد. کاپیتان تیم ملی فرانسه سه‌شنبه گذشته این تصمیم را به اطلاع ناصر الخلیفی رساند. این جدایی «پایان پروژه کهکشانی» است که سال ۲۰۱۱ مالکان قطری آن را آغاز کردند.

پایان پروژه کهکشانی در پارک‌ دو پرنس

سرمایه‌گذاران قطری ۱۳ سال پیش پاری‌سن‌ژرمن را به مبلغ ۵۰ میلیون یورو خریداری کرده و برای بیش از یک دهه ستارگان بزرگی را به خدمت گرفتند. بازیکنانی چون خاویر پاستوره، تیاگو سیلوا، زلاتان ابراهیموویچ، ادینسون کاوانی، آنخل دی‌ماریا، دیوید بکام، نیمار جونیور، لیونل مسی و کیلیان ام‌باپه پیراهن این تیم را به تن کردند. این سرمایه‌گذاری باعث شد پاری‌سن‌ژرمن بهترین تیم لیگ فرانسه شود اما نه در اروپا، جایی که هنوز نتوانسته است، قهرمان لیگ قهرمانان شود.

پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد یک پروژه بلندمدت را ایجاد کند. به همین دلیل لوئیس انریکه هدایت تیم را بر عهده گرفت؛ کسی که می‌تواند تیمی را بسازد که چندان به ام‌باپه وابسته نیست.روزنامه as اسپانیا با اشاره به تغییر و تحولات این تیم فرانسوی نوشت: باشگاه در حال حاضر برنامه کاملی برای جذب چند بازیکن دارد. این تیم همین الان چند ستاره جوان را در ترکیبش دارد. نفراتی چون وارن امری ۱۷ساله آینده این تیم‌اند. او به‌تازگی برای تیم ملی فرانسه هم بازی کرد و ممکن است فوق ستاره بعدی تیم شود. باشگاه تابستان گذشته نیمار، مسی، راموس و وراتی را از دست داد و تابستان آتی هم کیلیان ام‌باپه نماد و کاپیتان تیم می‌رود؛ یعنی آخرین ستاره از کهکشان ستارگانی که در سالیان قبل به این تیم آمدند.

پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد یک پروژه بلندمدت را ایجاد کند. به همین دلیل لوئیس انریکه هدایت تیم را بر عهده گرفت؛ کسی که می‌تواند تیمی را بسازد که چندان به ام‌باپه وابسته نیست.

پاری‌سن‌ژرمن کهکشانی اکنون به تاریخ پیوسته است و باشگاه فرانسوی اکنون به افق‌های جدیدی نظر دارد. سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان و ورود نسل جدید می‌توانند آینده این تیم فرانسوی را بسازند و شاید سرانجام باعث شوند این تیم فرانسوی به رویایش یعنی کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *