کشتی آزاد قهرمانی اروپا/ توقف تانک روس پشت دیوارهای بخارست!

کشتی آزاد قهرمانی اروپا/ توقف تانک روس پشت دیوارهای بخارست!

دولت رومانی پس از سخت‌گیری‌های فراوان در دادن ویزا به ملی‌پوشان کشتی روسیه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی اروپا، از ورود کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه به خاک این کشور جلوگیری کرد.

به گزارش سادس، رومانی به عنوان میزبان رقابت های کشتی قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ از ورود عبدالرشید سعدالله‌یف، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد روسیه و دارنده ۷ طلای جهان و المپیک به بخارست پایتخت رومانی در فرودگاه این شهر ممانعت کرد.

طبق اعلام برخی رسانه‌های ورزشی روسیه، رومانی توضیحی درباره دلایل جلوگیری از ورود سعدالله‌یف ارائه نداده اما به نظر می‌رسد مواضع این کشتی گیر درباره حمله روسیه به اوکراین دلیل این امر باشد.

به نظر می رسد این مشکل چندان جدی نباشد و فرصت حضور در رقابت‌های قهرمانی اروپا با توجه به صادر شدن روادید به سعدالله‌یف داده شود.

سعدالله‌یف آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم روسیه و ستاره مسلمان کشتی جهان به دلیل قدرت بدنی بالا از اتحادیه جهانی کشتی لقب تانک روس را دریافت کرده است.

رومانی پیش از این سختگیری‌های زیادی درباره صدور ویزا برای کشتی‌گیران روس انجام داد تا جایی که ویزای دو کشتی‌گیر اوزان ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد روسیه را صادر نکرد اما رسانه‌های روس اعلام کردند که در آخرین لحظات ویزای کازوموف، کشتی‌گیر ۷۰ کیلوگرم روس صادر شده و این کشتی گیر عازم بخارست شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *