قدمت ۸۰۰۰ ساله تهران و ساخت هتل‌های جدید فرصت خوبی برای حوزه گردشگری است

استاندار تهران گفت: استان تهران دارای قدمت ۸ هزار ساله است که این قدمت نسبت به سایر استان های کشور می تواند ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری تهران نمایان کند.

به گزارش سادس، علیرضا فخاری در بازدید از هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار داشت: گردشگری اساس تبادل فرهنگ ها، زبان ها و ثروت هاست و به تعبیری با گردشگری ارتباطات ابتدایی شکل می گیرد و با تکامل و اثربخشی مضاعف می تواند جامعه را به لحاظ فرهنگی دگرگون کند.

وی افزود: گردشگری ابعاد مختلفی دارد، در حوزه گردشگری طبیعت، ابزار، امکانات و تولیدات و گردشگری سلامت ظرفیت های خوب و جدیدی است برای اینکه انسان ها بتوانند با هم ارتباط بگیرند و تکمیل کننده فضای اجتماعی باشند.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت رونق گردشگری استان تهران عنوان کرد: در استان تهران به واسطه جغرافیای خاص، گردشگری سابقه تاریخی دارد، همچنین گردشگری نو و جدید یعنی نوع سازه ها، معماری و نوع تبادل در استان تهران تعریف خاص خودش را دارد.

فخاری در ادامه تصریح کرد: استان تهران دارای قدمت ۸هزار ساله است که این قدمت نسبت به سایر استان های کشور می تواند ظرفیت عظیمی در حوزه گردشگری تهران نمایان کند و طبیعتا حفظ این آثار با توجه به شرایط اقلیمی استان باید به نحوی در دستور کار قرار گیرد که بتوان از آنها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به قدمت کهن استان تهران و نیاز معرفی آن برای شناخت و بهره برداری بیشتر در حوزه رشد گردشگری، بیان کرد: سپردن امور گردشگری به مردم باید جزو اهداف اولیه باشد تا مردم از دارایی های ملی خودشان حمایت و حفاظت کنند.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بهره برداری از فرصت رشد گردشگری در استان، اذعان کرد: امروز در استان تهران شاهد ساخت هتل های جدیدی هستیم که فرصت جدیدی را برای گردشگران فراهم می کند و به لحاظ گردشگری بین المللی و داخلی زمینه ساز رشد و پیشرفت تولیدات داخلی مرتبط چون صنایع دستی می شود و اگر بتوانیم از فرصت به دست آمده بهره بگیریم و سطح گردشگری داخلی را به عنوان یک فرهنگ اجتماعی افزایش دهیم طبیعتا باعث افزایش گردشگری بین المللی و رونق اقتصادی صنایع دستی و معرفی فرهنگ کهن ایران اسلامی می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، فخاری در پایان با اشاره به اهمیت موضوع آغاز سفرهای نوروزی و رونق گردشگری استان تهران، خاطرنشان کرد: به نظر امسال، سال توفیقات روز افزون مردم کشور در حوزه های مختلف به ویژه مشارکت پرشور و هدفمند مردم در انتخابات است و طبیعتاً محصول این حمایت و هدایت منابع اجتماعی به سمت سرمایه های اجتماعی از جمله ویژگی های نوروز ۱۴۰۳ خواهد رفت.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *