کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق و غیربهداشتی در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۷ هزار قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق و غیر بهداشتی از انباری در جنوب تهران خبرداد.

به گزارش سادس، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که مقادیری کالای خارجی در انباری در جنوب تهران تخلیه و دپو شده است. 

وی با بیان اینکه کالاهای خارجی توسط خودروهای شوتی و از جنوب کشور به اطراف تهران آورده و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و دپو شده بودند، گفت: این انبار به مرکزی برای توزیع لوازم آرایشی قاچاق و غیربهداشتی به بازار مصرف تهران بدل شده بود. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای قضایی لازم برای بازدید از این محل اخذ شد. 

افشاری با اشاره به حضور ماموران در محل و بازرسی از این انبار نیز گفت: ماموران پلیس در جریان بازرسی انجام شده مشاهده کردند که این محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آرایشی خارجی در محل دپو شده است. استعلامات گمرکی نیز نشان داد که اسناد گمرکی مربوط به این محصولات مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه لوازم آرایشی کشف شده، فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بودند، گفت: همچنین بررسی این محصولات نشان داد که برخی از آنها غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته‌اند که در صورت توزیع آن در بازار نه تنها به اقتصاد ضربه وارد می‌شد، بلکه احتمال وارد شدن آسیب‌های جسمی به سلامت مصرف‌کنندگان نیز وجود داشت. 

وی با بیان اینکه تعداد ۳۷ هزار ۶۴۳ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق و غیربهداشتی به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال از این انبار کشف شد، گفت: همچنین پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل شده و به همراه متهمین به دادسرا ارجاع شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *