تاخیرهای مرگبار در بیمارستان‌های انگلیس؛ بیش از یک‌سوم مبتلایانِ سرطان در انتظارِ شروع درمان

«گاردین» در گزارشی به نقل از پزشکان انگلیسی خبر داد بیش از یک سومِ بیماران سرطانی در این کشور با تاخیرهای مرگبار در دریافت خدمات درمانی مواجه هستند و هزاران نفر برای شروع درمان خود مجبورند ماه‌ها منتظر بمانند.

به گزارش سادس، پزشکان انگلیسی ابراز نگرانی کرده‌اند که اهداف مرتبط با درمان سرطان هنوز در این کشور نادیده گرفته می‌شوند؛ حتی زمانی که فردی مبتلا به این بیماری تشخیص داده شده است.

این در حالی است که یکی از توصیه‌های اصلی در افزایش شانس زنده ماندن این بیماران آن است که بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شده و به سرعت پروسه درمان برای فرد مبتلا آغاز شود.

بر اساس اعلام سرویس سلامت ملی انگلیس (NHS)، برآوردهای آماری حاکیست در مجموع ۷.۶ میلیون درمان پزشکی در انگلیس که مربوط به ۶.۳۷ میلیون بیمار بوده در پایان دسامبر (۲۰۲۳) در صف انتظار بوده است.

این ارقام در همان هفته‌ای فاش شد که چارلز سوم پادشاه انگلیس، درمان سرطان را ظرف تنها چند روز پس از تشخیص این بیماری آغاز کرد. در عین حال کاخ باکینگهام مشخص نکرده است که آیا پادشاه تحت مراقبت های بهداشتی خصوصی است یا در سرویس سلامت ملی این کشور تحت درمان است.

در حالی که او در حال حاضر تحت مراقبت های تخصصی است، روند درمانش توجهات بسیاری را جلب صف طویل بیماران سرطانی در این کشور کرده که با تاخیرهای مرگبار و خطرناک تا زمان دریافت خدمات درمانی حیاتی از سرویس سلامت ملی انگلیس مواجه هستند و همین امر جان بسیاری از بیماران را به خطر می‌اندازد.

متخصصان از دولت این کشور خواسته‌اند تا به منظور بهبود شرایط برای بیماران مبتلا به سرطان اقداماتی را انجام دهد.

«دلیت مورگان»، مدیر اجرایی یک خیریه سرطان گفت که عمیقا نگران این موضوع است. او گفت تعداد زیادی از بیماران برای بررسی علائم، دریافت تشخیص و شروع درمان حیاتی که می تواند بهترین شانس بقا را به آنها بدهد، انتظارهای طولانی و مضطرب کننده را تجربه می کنند.

وی افزود: اقدام فوری باید در این زمینه انجام شود. این اقدام باید شامل سرمایه گذاری روی کارکنان بهداشتی، انتشار داده های شفاف تر در مورد زمان انتظار برای دریافت درمان سرطان و پشتیبانی از خدمات سرطان باشد.

در همین حال، داده ها نشان می دهد که بیمارستان های این کشور نیز همچنان تحت فشار هستند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، همچنین وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس مدعی شده است کاهش لیست انتظار در دریافت درمان سرطان یکی از پنج اولویت اصلی دولت است و اقداماتی را نیز در این زمینه انجام داده است.

این در حالیست که دکتر «آدریان بویل»، رئیس کالج سلطنتی فوریت‌های پزشکی انگلیس پیش‌تر هشدار داده بود: تأخیر در پذیرش بیماران در بخش‌های اورژانس در انگلیس باعث مرگ ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار در هفته می‌شود.

بر اساس داده‌های خدمات ملی بهداشت انگلیس، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۷ هزار و ۸۳۷ بیمار بیش از ۱۲ ساعت برای پذیرش در بخش‌های اورژانس منتظر ماندند در حالی که این رقم در نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ هزار و ۶۴۶ بیمار بوده است.

بویل در سخنانی گفت: آنچه که اکنون در ارتباط با این انتظارهای طولانی شاهد آن هستیم، افزایش مرگ و میر بیماران است و فکر می‌کنیم هر هفته در نتیجه تأخیر در پذیرش بیماران و مشکلات بخش‌های مراقبت‌های اورژانسی، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن جان خود را از دست می دهند.

طی سال گذشته میلادی نیز پرستاران و کادر درمان در اعتراض به نرخ بالای تورم و درخواست برای افزایش دستمزدها، دست به اعتصابات گسترده زده‌اند.

مرگ یک بیمار انگلیسی در هر ۲۳ دقیقه به دلیل تاخیر اورژانس

بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل آمارهای سرویس سلامت انگلیس (NHS) که سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی و توسط پزشکان اورژانسِ این کشور ارائه شده در هر ۲۳ دقیقه یک بیمار به دلیل تاخیر طولانی در دریافت خدمات درمانی از بخش اورژانس جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس آمارهای رسمی در مجموع ۲۳ هزار و سه نفر در طول سال ۲۰۲۲ پس از گذراندن حداقل ۱۲ ساعت در انتظار دریافت درمان یا بستری شدن، جان خود را از دست دادند.

این تعداد تقریباً برابر است با یک مورد در هر ۲۳ دقیقه، ۶۳ مورد در هر روز، ۴۴۲ مورد در هفته یا ۱۹۱۷ مورد در هر ماه.

کارشناسان اعلام کرده اند که این آمارها اگرچه تکان دهنده هستند اما «تعجب آور» نیست و در واقع نشان‌دهنده شمار بالای بیماران در بخش‌های اورژانس و منعکس‌کننده این واقعیت هستند که بخش‌ اورژانس در مراکز درمانی این کشور اغلب از کار افتاده و نمی‌توانند خدمات اساسی از قبیل یافتن یک تخت در بیمارستان یا مرکز درمان برای بیمار را انجام دهند.

این گزارش باعث شده تا بسیاری از مخالفان، دولت انگلیس را به بی‌توجهی به بخش حساس بهداشت و درمان متهم کرده و خواستار بازنگری کلی در این سیاست‌ها شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *