سن هیچ مانعی برای شیرجه‌روی ۱۰۰ ساله ایرانی نیست

سن هیچ مانعی برای شیرجه‌روی ۱۰۰ ساله ایرانی نیست

سایت فدراسیون جهانی شنا به حضور تقی عسگری ۱۰۰ ساله در رقابت های جهانی دوحه پرداخت.

به گزارش سادس و به نقل از فدراسیون جهانی شنا، تقی عسگری با گذشت هفتاد و سه سال از   کسب مدال نقره و برنز بازی‌های آسیایی دهلی نو، بار دیگر در مسابقات جهانی شنا و شیرجه در دوحه در سن ۱۰۰ سالگی به روی سکوی پرش رفت. عسگری که مسن‌ترین فرد در مسابقات قهرمانی جهان است، در مرکز آبی حمد شیرجه زد.

اوایل هفته قبل عسگری به World Aquatics گفت که در چهل و یک سالگی این ورزش را کنار گذاشته بود اما به دلیل عشق به شیرجه به دوحه بازگشت. او عنوان کرد آخرین رقابتی که در آن شرکت کرده بود رقابت های داخل کشور در ۴۱ سالگی بود که به مدال طلا رسید.

عسگری در پاسخ به سوالی درباره عشق و علاقه‌ای که به این ورزش دارد گفت که الان همان عشقی را به شیرجه دارد که در دوران نوجوانی داشت. او در این زمینه گفت: ” اولین باری که در بازی های آسیایی دهلی نو در سال ۱۹۵۱ شرکت کردم، سطح شیرجه در ایران بسیار بالا بود و دو مدال کسب کردم اما زمانی که بازی‌ها در تهران برگزار شد، در سال ۱۹۷۴، شیرجه روهای چینی وارد این ورزش زیبا شدند و پیشرفت زیادی کردند و نتوانستیم آنها را بگیریم چون در همان سطحی که شروع کرده بودیم، ماندیم. هیچ چیز از سال ۱۹۵۱ تاکنون تغییر نکرده است و من عاشق این ورزش هستم.”

او در پایان توصیه‌ای به کسانی که وارد این رشته می‌شوند داشت و افزود: “تنها چیزی که می‌خواهم به شما بگویم این است که این ورزش را دوست داشته باشید و خودتان را سالم نگه دارید. این می‌تواند انگیزه خوبی برای حضور شما در مسابقات قهرمانی مختلف باشد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *