افتتاح ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان

سادس/سیستان و بلوچستان ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز (جمعه، ۲۰ بهمن ماه) با حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت افتتاح شدند.

این پروژه‌های بهداشتی و درمانی با زیربنای بیش از ۱۹۳۴ مترمربع و اعتبار بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان افتتاح شدند.

یکی از پروژه‌های مهم، بخش ام‌آرآی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان با اعتباری بیش از ۷۹ میلیارد ریال بود. یکی از ویژگی‌های این دستگاه دقت بالا، وضوح تصویر و تصویربرداری برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم است.

افتتاح پایگاه اورژانس شهری شماره ۲ خاش، پایگاه اورژانس کله‌گان سراوان و ساخت و تجهیز ستاد بحران اورژانس ۱۱۵ زاهدان نیز امروز با حضور وزیر بهداشت به‌صورت ویدیو کنفرانس انجام شد. ساخت، تجهیز و افتتاح این پایگاه‌ها با هزینه‌ای بیش از ۱۳۴میلیارد ریال انجام شده است.

پنج خانه بهداشت جلدک زاهدان، محمدآباد کورین، جوانتل زاهدان، اسماعیل‌آباد زاهدان، کشک سیب و سوران و یک مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در زاهدان امروز افتتاح شدند. برای ساخت و تجهیز این پنج خانه بهداشت و یک مرکز خدمات جامع سلامت بیش از ۹۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

افتتاح دستگاه سی تی سیمولاتور در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که با حضور وزیر بهداشت در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب انجام شد.

راه‌اندازی چهار مرکز خدمات سلامت روان (سراج) در شهرهای زاهدان، خاش و سراوان از دیگر پروژه‌های دهه فجر بود که به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور عین‌اللهی انجام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *