بیشترین اعتبارات و طرح‌های دهه فجر امسال در کدام استانها هزینه شد؟

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۳۳ هزار طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۶۲۸ همت در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲ با عنوان  «کارگاهی به وسعت ایران» در استان‌های مختلف کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گزارش سادس، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: ۳۳ هزار طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۶۲۸ همت بطور همزمان و با حضور رئیس محترم جمهور در کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۵۰ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲ برابری بهره‌برداری طرح‌ها در دهه فجر امسال

توجه دولت به محرومیت زدایی و مناطق کمتر برخوردار کشور در دهه فجر 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به افزایش ۲ برابری بهره‌برداری طرح‌ها در دهه فجر امسال ادامه داد: این طرح‌ها با هدف محرومیت زدائی و توجه به مناطق کمتر برخوردار و در راستای اجرایی ساختن اهداف دولت و سند تحول دولت مردمی در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

۷ استان دارای بیشترین طرح قابل افتتاح در دهه فجر 

جمالی نژاد اضافه کرد: استان‌های خراسان‌ رضوی، آذربایجان شرقی، البرز ، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و گیلان به ترتیب دارای بیشترین طرح قابل افتتاح در دهه فجر ۱۴۰۲ هستند.

بیشترین اعتبارات طرح‌های دهه فجر امسال در کدام استانها هزینه شد؟

وی بیشترین اعتبار هزینه شده در طرح‌ها را به ترتیب به استان‌های هرمزگان، خوزستان، یزد، بوشهر، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی مربوط دانست و یادآور شد: رویکرد دولت، توجه به مناطق کمتر برخوردار است که این موضوع در طراحی و اجرای طرح‌های جدید نیز مد نظر مدیران کشور قرار گرفته است.

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۳۲۰۰ طرح عمرانی کشور با اعتبار ۲۳۰۰ همت در دهه فجر ۱۴۰۲

معاون ویزر کشور اضافه کرد: عملیات اجرایی بیش از ۳۲۰۰ طرح عمرانی با برآورد اعتبار بیش از ۲۳۰۰ همت نیز با هدف ارائه خدمات هرچه بهتر به آحاد هم‌میهنان در فجر ۱۴۰۲، آغاز خواهد شد و تلاش می‌شود در صورت تأمین اعتبارات لازم، در مدت زمان تعیین شده به مرحله بهره برداری برسد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، به گفته وی، از تعداد طرح‌های عمرانی، ۳هزار و ۹۲۵ طرح توسط بخش خصوصی به مرحله بهره برداری خواهد رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. ضمن آنکه چهار هزار و ۷۵ طرح توسط شهرداری ها و ۱۰هزار و ۱۳۱ طرح توسط دهیاری ها به مرحله بهره برداری خواهد رسید یا کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *