کشف ۷۰ هزار دلار تقلبی در طرح برخورد با اخلالگران/ کشف ۷۲۷ میلیارد تومان لوازم آرایشی قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح برخورد با اخلالگران بازار طلا و ارز خبر داد و گفت که در اجرای این طرح ۷۰ هزار دلار تقلبی و بیش از ۲۵۹ میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد.

به گزارش سادس، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در دی ماه سال جاری هفت مرحله طرح سراسری در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، گفت:‌ اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه، مقابله با قاچاق کالای سلامت محور و کالای اساسی، طرح مقابله با خودروهای شوتی، طرح مقابله با قاچاق دارو … از جمله این طرح‌ها بوده است که به شکل سراسری اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس برآورد و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته اجرا شده است، گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح مقابله با اخلالگران بازار طلا و ارز بود. در اجرای این طرح ۷۰ هزار دلار تقلبی و بیش از ۲۵۹ میلیون انواع ارز کشف و ضبط شد. همچنین در این زمینه تعداد ۱۰۰ پرونده تشکیل شده و درحال پیگیری است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه طرح مقابله با کالای قاچاق با اولویت مقابله با دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در ۱۳ استان دارای گمرک اجرا شد، گفت: در اجرای این طرح ۹۸ فقره پرونده برای متهمان دستگیر شده تشکیل و ۱۰۹ دستگاه خودروی حامل دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق توقیف شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه دارو و لوازم آرایشی قاچاق غالبا فاقد استانداردهای لازم بوده و مشکلات بسیاری را برای مصرف کنندگان خود به همراه می‌آورند، گفت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در دی‌ماه ارزش تقریبی کالای کشف شده بیش از ۷۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در اجرای این طرح‌ها بیش از هشت هزار مورد پرونده برای قاچاقچیان کالا و ارز در سراسر کشور تشکیل شده است، گفت: در اجرای این طرح بیش از ۸۲۵ دستگاه انواع خودرو حامل کالای قاچاق و همچنین خودروهای قاچاق بر و همچنین خودروهای معروف به خودروهای شوتی در سراسر کشور توقیف شد.

وی تاکید کرد که اجرای چنین طرح‌هایی از سوی پلیس امنیت اقتصادی متوقف نشده و با توجه به وضعیت و شرایط موجود در کشور و هر استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *