الحاق ایران به ۱۰ کنوانسیون بین‌المللی زیست‌محیطی بعد از انقلاب اسلامی

جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به ۱۰ کنوانسیون بین‌المللی در حوزه‌های محیط زیست انسانی، دریایی، طبیعی و تغیرات اقلیمی ملحق شده است.

به گزارش سادس، جمهوری اسلامی ایران به ۱۰ کنوانسیون بین‌المللی در حوزه‌های محیط زیست انسانی، دریایی، طبیعی و تغیرات اقلیمی ملحق شده است، در حالی‌که پیش از انقلاب این امر در مورد سه کنوانسیون محقق شده بود.

کنوانسیون تنوع زیستی (CBD) با هدف پرداختن به علل از بین رفتن تنوع زیستی، کنوانسیون استکهلم با هدف حفظ سلامت انسان و محیط زیست در مقابل آالاینده ها و کنوانسیون وین از جمله آن‌هاست.  کنوانسیون حفاظت از گونه‌های مهاجر وحشی (CMS)، کنوانسیون تغییرات اقلیمی، کنوانسیون روتردام، کنوانسیون بازل وکویت از جمله دیگر معاهدات بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران در جهت تعهد ذاتی خود به حفاظت از محیط زیست و مطابق اصل ۵۰ قانون اساسی به انجام آن‌ها متعهد شده است.

جمهوری اسلامی ایران در جهت انجام اقدامات پیشرو در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و حفاظت از محیط زیست دریایی در دریای خزر کنوانسیون تهران را برگزار کرد که یکی از اهداف اصلی آن استفاده منطقی و پایدار از منابع بیولوژیک دریای خزر بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، پیش از انقلاب، کشور ایران عضو رسمی کنوانسیون سایتیس و IUCN بود و کنوانسیون رامسر را نیز میزبانی کرده بود که با هدف جلوگیری از هرگونه تجاوز و تعدی و تخریب در تالاب‌های کشور در شهر رامسر استان مازندران برگزار شده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *