جهانبخش: الان وقتش است/تا زمانی که به فینال نرسیم، در فینال نیستیم

جهانبخش: الان وقتش است/تا زمانی که به فینال نرسیم، در فینال نیستیم

وینگر تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد ملی‌پوشان با تکرار عملکرد خوبشان در بازی قبل مقابل ژاپن به دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا برسند.

به گزارش سادس، ایران پس از پیروزی دو بر یک شنبه مقابل ژاپن برای دومین دوره متوالی در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شود. علیرضا جهانبخش توانست در این دیدار پنالتی تیمش را در دقایق پایانی به گل تبدیل کند.

ایران آخرین بار سال ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد که سومین و تاکنون آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیاست.

علیرضا جهانبخش در صحبت‌ با رسانه AFC گفت:‌ فوتبال همیشه در ایران زنده است. فوتبال ورزش اول در کشور ماست و همیشه انتظارهای زیادی از ما وجود دارد. خوشبختانه فکر می‌کنم نسلی که در حال حاضر داریم ترکیبی از بازیکنان بزرگ و بازیکنان بزرگ باتجربه خوب است و این ترکیب به ما کمک می‌کند تا عملکرد خوبی داشته باشیم. بنا بر تجربه‌ای که از سال ۲۰۱۹ در امارات داریم، می‌دانیم که تا زمانی که به فینال نرسیم، در فینال نیستیم. می‌دانیم که این بازی در نیمه‌نهایی چقدر اهمیت دارد. این نسل، رویاهای بزرگی دارد. می‌خواهیم نشان بدهیم که بهترین نسل فوتبال ایران هستیم. الان وقتش است.

ایران با وجود تمام موفقیت‌ها با ناکامی در جام ملت‌های آسیا بیگانه نیست. این تیم در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶، ۲۰۰۴ و ۲۰۱۹ در نیمه‌نهایی حضور داشته و همه این دیدارها با شکست به پایان رسیده است.

همه اینها بدان معناست که دیدار چهارشنبه برابر قطر برای ایران اهمیت بیشتری دارد.

جهانبخش در بخش بعدی افزود: در جام جهانی همیشه این انتظار بود که از مرحله گروهی صعود کنیم اما در جام ملت‌های آسیا همیشه انتظارات متفاوت بوده است. هواداران ایرانی مشتاقانه منتظر کسب قهرمانی ما با تیم ملی‌اند. می‌دانیم فشار چقدر زیاد است. می‌دانیم با چه انتظارهایی روبه‌رو هستیم اما در عین حال خونسردیم و وقتی پای غرورمان به میان می‌آید، همیشه با تمام توان حاضریم و برای کشور و مردم‌مان می‌جنگیم. مقابل ژاپن نشان دادیم با قلبمان بازی کردیم و در بازی‌های بعدی هم همین کار را انجام خواهیم داد تا مسابقات را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.

او درباره دیدار با قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها نیز گفت:‌ حضور در نیمه‌نهایی اتفاق بزرگی است. روندی که ما در بازی‌های گذشته داشتیم با فرازونشیب‌هایی همراه بود. ما مسابقات را خیلی خوب شروع کردیم (پیروزی چهار بر یک مقابل فلسطین) ولی مقابل هنگ‌کنگ بهترین عملکردمان را نشان ندادیم. مقابل امارات و سوریه بهتر شدیم و بهترین عملکردمان مقابل ژاپن بود. این به ما اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد که می‌توانیم کارهای بزرگی را در این تورنمنت انجام دهیم و به رویاهایمان برسیم. قطر تیم قابل احترامی است و من همیشه به آنها به عنوان یکی از تیم‌های خوب آسیا احترام می‌گذارم. آنها در سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند و پیشرفتشان عالی بوده است. این دیدار بازی سختی خواهد بود اما امیدوارم نتیجه عالی مقابل ژاپن به ما برای بازی بعدی اعتمادبه‌نفس بدهد. سال ۲۰۱۹ به ژاپن باختیم. نمی‌خواهیم این اتفاق دوباره بیفتد. ما به‌خوبی آماده خواهیم شد. بازی با قطر بازی سختی خواهد بود ولی ما برای این بازی آماده‌ایم.

این بازیکن ۳۰ ساله بعد از بازگشت به هلند در سال ۲۰۲۱ دوران خوبی داشته است. او در پایان افزود: فاینورد برای من خیلی مهم بود و در این تیم تغییر کردم. سال گذشته، سال بسیار خوبی داشتیم و لیگ را بردیم و می‌توانستیم به فینال لیگ اروپا نیز برسیم. خوشحالم که این تصمیم را گرفتم و به فاینورد رفتم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *