۲۶ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی دزفول به بهره‌برداری رسید

سادس/خوزستان با حضور وزیر بهداشت ۲۶ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در دزفول به بهره‌برداری رسید.

با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت ظهر امروز (۱۷ بهمن‌ماه) و به مناسبت دهه فجر ۲۶ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در دزفول افتتاح شد.

به گزارش سادس، پروژه مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهدای سردشت با ۲۷۰۰ مترمربع مساحت و ۶۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این مرکز دارای ۱۰ تخت بیمار تحت نظر، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و حضور پزشک متخصص به صورت پاره‌وقت است.

همچنین امروز در این مراسم از دستگاه گامااسپکت بیمارستان گنجویان با ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال، پروژه توسعه و نوسازی زیرساخت خدمات الکترونیک به ارزش ۴۲ میلیارد ریال، پروژه‌های هتلینگ بیمارستان بزرگ دزفول با ۱۴۰۰ مترمربع مساحت و ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

فاز اول دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی فاز دوم این دانشکده انجام شد. در مجموع این پروژه‌ها ۳۹۷۰ مترمربع مساحت و ۶۰۰ میلیارد اعتبار هزینه می‌شود.

همچنین ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با یک‌هزار و ۳۴۳ مترمربع مساحت و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه پاویون پزشکان بیمارستان بزرگ دزفول با ۹۷۷ مترمربع مساحت و ۴۷ میلیارد ریال اعتبار، ساختمان تشکل‌های دانشجویی و مرکز آزمون الکترونیک با ۶۱۶ مترمربع مساحت و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار، بخش ERCP بیمارستان بزرگ دزفول با ۵۰ مترمربع مساحت و ۶۵ میلیارد ریال، آزمایشگاه کشت سل با ۱۴۴ مترمربع مساحت و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار، پروژه مجتمع زنجیره‌ای سرمای مرکز بهداشت دزفول با ۱۵۰ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، بازسازی کامل آشپزخانه بیمارستان بزرگ دزفول با ۹۹۰ مترمربع مساحت و ۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

بازسازی کامل آزمایشگاه مرکز بهداشت دزفول با ۵۰۰ مترمربع مساحت و ۱۷ میلیارد ریال اعتبار، تأمین دستگاه پت سی ‌تی مرکز امام حسن مجتبی(ع) به عنوان اولین دستگاه در جنوب‌غرب کشور با ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و دستگاه سی تی آنژیوگرافی مرکز امام حسن مجتبی(ع) با ۱۰۰ میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

پروژه مجتمع سوانح سوختگی قمر بنی‌هاشم(ع) با ۲ اتاق عمل، ۱۰ تخت بستری، درمانگاه سوختگی و چهار تخت BICU با یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع مساحت و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه سرای دانشجویی پسرانه با ۶ هزار و ۵۴۰ مترمربع مساحت و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با ظرفیت ۴۰۰ دانشجو، خانه بهداشت بنوت با ۱۱۵ مترمربع مساحت و ۱۴ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت شهید کریمی با ۱۱۵ مترمربع مساحت و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار، مرکز خدمات جامع سلامت حاج عبدالرضا سبک‌خیز با ۲۹۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت شیرین‌آب با ۱۱۵ مترمربع مساحت و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت انجیرک با ۸۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار، خانه بهداشت انقلاب با ۸۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار و خانه بهداشت شهید مطهری با ۸۵ مترمربع مساحت و ۱۱ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیدند.

در اجرای برخی از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده خیرین سلامت مشارکت داشته‌اند. همچنین پروژه‌های مرکز مهارت‌های بالینی، اورژانس شهری دژپل و پایگاه اورژانس جاده‌ای گروه گلستانی توسط خیرین در حال ساخت هستند.

به گزارش سادس، وزیر بهداشت در ابتدای سفر خود در دزفول با حضور در گلزار شهیدآباد دزفول به شهدای سلامت این شهرستان ادای احترام کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *