مجوز انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای اجرای طرح‌های حمل و نقلی شهرداری تهران

همزمان با دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اعطای مجوز به شهرداری جهت انتشار یکصدهزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش سادس، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انتشار دویست هزار (۲۰۰/۰۰۰ ) میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه این اوراق برای تکمیل پروژه هاست، گفت: مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بودجه‌های حمل و نقلی تعیین شده که وزارت کشور با کمی پایین‌تر از این مبلغ موافقت کرده و این ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان تعدیل یافته است.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار میلیارد تومان شامل ۵ هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری تهران خواهد بود و ۵ هزار میلیارد دیگر نیز بازپرداخت با شهرداری تهران است.

تشکری هاشمی همچنین تأکید کرد: مبلغ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه و تکمیل خط ۳ متروی تهران، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل و توسعه خط ۴ متروی تهران، مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای توسعه و تکمیل خط ۶ متروی تهران، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل خط ۷ متروی تهران، مبلغ هزار میلیارد تومان برای اورهال و بازسازی تجهیزات متحرک و واگن‌های مترو، مبلغ هزار میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مبلغ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های اتوبوسرانی اعم از ایستگاه‌ها، توقفگاه‌ها و بازسازی غیر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفاً صرف توسعه بهبود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شرکت مترو و نهایتاً توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: این موارد به صورت ماهانه و حداکثر سه ماهه باید توسط شهرداری و دولت پرداخت شود؛ مدت این اوراق ۴ ساله است و باید در طی ۴ سال به صورت کامل تسویه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این منابع صرفاً به شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت هلدینگ مترو و شرکت اتوبوسرانی تخصیص می‌یابد، گفت: این اوراق برای تکمیل پروژه‌هاست و برای سایر خطوط مجاز به استفاده نخواهد بود.

وی ادامه داد: وزارت کشور برای حداقل هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توافق کرده و در نوع اول چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری است و در نوع دوم ۱۰۰ درصد سهم شهرداری است. با توجه به اینکه ممکن است برخی از شهرهای کشور نتوانند این اعتبار را به صورت کامل جذب کنند، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز پیش بینی شده که اگر دیگر شهرداری‌ها برای تأمین اوراق مشارکت نتوانستند رقم را تأمین کنند، این رقم اختصاص داده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *