اینفانتینو: فراگیرترین جام جهانی، دیگر یک رویا نیست

اینفانتینو: فراگیرترین جام جهانی، دیگر یک رویا نیست

جانی اینفانتینو با معرفی برنامه جام جهانی ۲۰۲۶، این دوره را فراگیرترین جام جهانی تاریخ دانست.

به گزارش سادس، برنامه بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص شد و بر این اساس اولین جام جهانی ۴۸ تیمی قرار است در ورزشگاه نمادین آزتکا در شهر مکزیکوسیتی شروع شود. همچنین فینال جام جهانی یکشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۵ در نیوجرسی برگزار می‌شود و بازی افتتاحیه با حضور تیم ملی مکزیک و حریفش در ورزشگاه نمادین آزتکا پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ انجام خواهد شد.

همانند مکزیک، تیم‌های ملی کانادا و آمریکا نیز هر کدام یک بازی افتتاحیه خواهند داشت. کانادا روز جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ در تورنتو جام جهانی را شروع خواهد کرد و ایالات متحده نیز همان روز در لس‌آنجلس به مصاف حریفش می‌رود و در هر ۳ بازی تیم‌های میزبان جام جهانی مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در این باره گفت: فراگیرترین و تاثیرگذارترین جام جهانی، دیگر یک رویا نیست بلکه واقعیت است که در قالب ۱۰۴ مسابقه در ۱۶ ورزشگاه پیشرفته در سراسر کانادا، مکزیک و آمریکا شکل خواهد گرفت. بازی افتتاحیه در ورزشگاه آزتکا و فینال در نیویورک خواهد بود. بازیکنان و هواداران هسته اصلی برنامه‌ریزی گسترده ما برای این تورنمنت بودند. مایلم از سه کشور میزبان و ۱۶ شهر میزبا به خاطر تعهد کامل به برگزاری جام جهانی تشکر کنم.

ویکتور مونتالیانی، نایب‌رییس فیفا و رئیس کونکاکاف، نیز گفت: جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا نقطه عطفی خواهد بود که باعث توسعه عظیم فوتبال در منطقه ما و سراسر جهان خواهد شد. در حالی که هر شهر میزبان منحصر به فرد است اما همه آنها یک چیز مشترک دارند و آن چیز مشترک علاقه خاص به فوتبال در بین مردمانش است. ما بی‌صبرانه منتظر شروع جام جهانی هستیم.

پس از ثبت رکورد تماشاگر در سال ۱۹۹۴، ایالات متحده برای دومین بار میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود. ایالات متحده آمریکا همچنین میزبان دو دوره موفق جام جهانی فوتبال زنان (۱۹۹۹ و ۲۰۰۳) نیز بوده است.

سهمیه قاره‌ها در این جام جهانی به این قرار است:

اروپا ۱۶ سهمیه مستقیم
آفریقا ۹ سهمیه مستقیم
آسیا ۸ سهمیه مستقیم
آمریکای شمالی و مرکزی ۶ سهمیه مستقیم
آمریکای جنوبی ۶ سهمیه مستقیم
 اقیانوسیه ۱ سهمیه مستقیم
پلی آف ۲ تیم از بین قاره‌های آمریکا، آسیا و آفریقا

فرمت جام جهانی ۲۰۲۶

فرمت مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ این طور است که تیم‌ها در ۱۲ گروه چهار تیمی قرار خواهند گرفت و مجموع بازی‌ها از ۶۴ مسابقه به ۱۰۴ افزایش خواهد یافت. برای قهرمانی در جام جهانی، یک کشور باید هشت بازی را انجام دهد. این در حالی است که در دوره‌های قبل باید هفت بازی انجام می‌شد.

دو تیم برتر هر گروه و هشت تیم برتر از تیم‌های سوم به دور حذفی صعود خواهند کرد.

بیشتر بازی‌ها در آمریکا

۶۰ بازی در کشور آمریکا قرار است برگزار شود و مکزیک و کانادا هر کدام میزبان ۱۰ بازی هستند.

مکزیک پس از میزبانی جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ برای سومین بار میزبان مسابقات جام جهانی خواهد بود. استادیوم آزتکای مکزیکوسیتی، استادیوم آکرون گوادالاخارا و استادیوم BBVA در مونتری دیگر ورزشگاه‌های مکزیک در جام جهانی‌اند و ورزشگاه‌های محل برگزاری جام جهانی در کانادا عبارتند از: BC Place ونکوور و BMO Field تورنتو.

دیگر ورزشگاه‌های آمریکایی میزبان جام جهانی به شرح زیر هستند:

ورزشگاه AT&T دالاس
ورزشگاه اروهد کانزاس‌سیتی
ورزشگاه رلاینت هیوستون‌ تگزاس
ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا
ورزشگاه لینکلن فیلادفیفا
ورزشگاه لومن سیاتل
ورزشگاه لیوایز کالیفرنیا
ورزشگاه ژیلت ماساچوست
ورزشگاه هارد راک فلوریدا

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *