تجلیل از «ثریا قاسمی» تا رونمایی از لوح «ACD» در آیین اختتامیه بدمینتون فجر

تجلیل از «ثریا قاسمی» تا رونمایی از لوح «ACD» در آیین اختتامیه بدمینتون فجر

سادس/یزد پرونده سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر به میزبانی یزد با حضور مقام عالی وزارت ورزش بسته شد.

سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون تحت عنوان «جام فجر» که از روز ۱۰ بهمن ماه آغاز و شامگاه روز گذشته (یکشنبه ۱۵ بهمن) با حضور «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «محمد رضا پوریا» رئیس فدراسیون بدمینتون، «مهران فاطمی» استاندار یزد و دیگر مسئولان استانی و کشوری به کار خود پایان داد.  

در ابتدای این مراسم از «ثریا آقایی» مربی تیم ملی بدمینتون بانوان و تنها بانوی المپیکی بدمینتون با اهدای هدایایی از سوی وزیر ورزش و جوانان قدردانی شد.

ثریا آقایی حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون (۲۰۱۴) و جاکارتا (۲۰۱۸) را در کارنامه دارد؛ وی به دلیل مصدومیت از حضور در بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ بازماند.

آقایی توانسته‌است سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را به دست بیاورد و به اولین زن بدمینتون‌باز ایرانی حاضر در المپیک تبدیل شود.

وی متولد ۸ بهمن ۱۳۷۴ است و بدمینتون را از نه سالگی در تبریز آغاز کرده است؛ او اولین بانوی بدمینتون ایران است که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌است.

تجلیل از «ثریا قاسمی» تا رونمایی از لوح «ACD» در آیین اختتامیه

رونمایی از لوح ACD

همچنین در این مراسم از لوح «یزد، پایتخت کشورهای آسیایی» رونمایی شد.

یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ انتخاب و معرفی شد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با ۳۵ عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی به شمار می‌آید که در سال ۲۰۰۲ با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تأسیس شده است.

تجلیل از «ثریا قاسمی» تا رونمایی از لوح «ACD» در آیین اختتامیه

در پایان این مراسم نیز «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان نیز به واسطه میزبانی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر از مهران فاطمی استاندار یزد، حسین پارسائیان معاون استاندار و زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *