هیچ طرحی را بدون سند آمایش سرزمینی شروع نمی‌کنیم/ورزش قهرمانی بر ورزش همگانی سایه انداخته است

هیچ طرحی را بدون سند آمایش سرزمینی شروع نمی‌کنیم/ورزش قهرمانی بر ورزش همگانی سایه انداخته است

سادس/یزد وزیر ورزش و جوانان در شورای عالی ورزش استان یزد بر لزوم اهتمام به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی تاکید کرد و گفت: بی‌عدالتی یعنی اجرا نشدن طرح آمایش سرزمین به معنای واقعی و تا آن زمان هیچ طرح جدید ورزشی را شروع نخواهیم کرد.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز در نشست شورای عالی ورزش استان یزد یکی از سیاست‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان را تمرکززدایی از میزبانی رویدادها در پایتخت عنوان کرد و گفت: تلاش داریم رویدادهای بزرگ را در استان‌ها و حتی شهرستان‌ها برگزار کنیم.

هاشمی گفت: در شورای عالی ورزش مصوب کردیم تا زمانی که آمایش سرزمینی مشخص می‌شود، هیچ طرح جدید ورزشی ایجاد نشود و در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هم اولویت با طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر باشد.

وی با بیان این که امروز در عرصه ورزش، پس از آموزش و پرورش، باشگاه‌ها حرف اول و آخر را چه در بعد همگانی کردن ورزش و چه از حیث قهرمانی در این حوزه می‌زنند، گفت: البته سنگینی بعد قهرمانی ورزرش بر دوش باشگاه‌ها سنگین‌تر است.

وزیر ورزش در ادامه باشگاه‌ها را موتور محرکه ورزش قهرمانی خواند و اظهار کرد: در شهرستان و بخش‌هایی از کشور که دارای باشگاه ورزشی مناسبی هستیم، رشد و توسعه ورزش قهرمانی را شاهدیم و بالعکس آن هم وجود دارد که از اینجا اهمیت باشگاه‌داری مشخص می‌شود.

وی عمومی کردن و همگانی کردن ورزش را حلقه مفقوده این حوزه در دهه های گذشته خواند و گفت: متاسفانه در این سالها ورزش قهرمانی بر ورزش همگانی سایه انداخته است.

هاشمی در این باره خاطرنشان کرد: این که در جامعه بیمارستان‌های متعدد داشته باشیم به این معنی است که میزان سلامت در جامعه پایین است و این بسیار ناراحت کننده است.

وی با بیان این که در دولت قبل هزینه‌های زیادی برای درمان شد اما یک ریال برای ورزش که مهمترین عامل پیشگیری از بیماری‌هاست هزینه نگردید، عنوان کرد: این موضوع خیلی مهم است چرا که اگر به ورزش توجه لازم را نداشته باشیم، بیماری‌ها کنترل نخواهد شد.

هیچ طرحی را بدون سند آمایش سرزمینی شروع نمی‌کنیم/ورزش قهرمانی بر ورزش همگانی سایه انداخته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: هرچند در جامعه و مجموعه سیاسی، ورزش قهرمانی بیشتر مورد توجه است و اهمیت بیشتری دارد اما در کنار آن باید به همان میزان و حتی بیشتر به ورزش همگانی هم توجه شود و برای توسعه آن گام برداریم.

وی بر لزوم سوق دادن توزیع امکانات ورزشی به سمت محله محوری به ویژه در مراکز استانها، این امر را در تقویت ورزش همگانی موثر خواند و گفت:بی‌عدالتی زمانی در ورزش رفع می‌شود که طرح آمایش سرزمینی را به معنای واقعی کلمه اجرا کنیم.

وی افزود: اینکه در تمام نقاط، همه هیئت‌های ورزشی را داشته باشیم ولی ظرفیت انسانی لازم برای تقویت آن رشته را نداشته باشیم، اصلاً افتخار نیست بلکه باید در هر منطقه متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای مردم همان منطقه، رشته‌های خاص را تقویت و باشگاه‌های حرفه‌ای متناسب با آن را ایجاد کنیم.

هاشمی گفت: در شورای عالی ورزش مصوب کردیم تا زمانی که آمایش سرزمینی مشخص می‌شود، هیچ طرح جدید ورزشی ایجاد نشود و در رابطه با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هم اولویت با طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر باشد.

وزیر ورزش در پایان نیز یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه ورزش را بحث نگهداری اماکن ورزشی خواند و گفت: این موضوع پس از تکمیل ساخت و اجرای طرحهای ورزشی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید برای آن هم برنامه داشته باشیم.

هیچ طرحی را بدون سند آمایش سرزمینی شروع نمی‌کنیم/ورزش قهرمانی بر ورزش همگانی سایه انداخته است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *