گلزنی‌تراپی!

گلزنی‌تراپی!

ریچارلیسون برزیلی پس از به ثمر رساندن تنها سه گل در اولین فصل حضورش در تاتنهام به دنبال روانشناس بود. او اکنون در هشت بازی اخیرش ۹ گل زده است.

به گزارش سادس، تاتنهام با پرداخت ۶۰ میلیون یورو امید زیادی به ریچارلیسون در سال ۲۰۲۲ داشت. این ملی‌پوش برزیلی چهار فصل در اورتون درخشیده بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند در تاتنهام نیز بدرخشند ولی اولین فصل او در تاتنهام خیلی بد سپری شد. سه گل و سه پاس گل در ۳۵ بازی.

تابستان سال ۲۰۲۳، هری کین، اسطوره تاتنهام، از انگلیس رفت و سون هیونگ مین بازوبند کاپیتانی را به بازو بست و آنژه پوستج‌اوغلو به تاتنهام پیوست اما هیچ چیز در مورد ریچارلیسون تغییر نکرد. انتقادها صدای خود ریچارلیسون را نیز درآورده بود و او یک بار وقتی در اردوی تیم ملی برزیل بود، گفت: من در پنج ماه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشتم. قصد دارم به انگلیس برگردم و از یک روانشناس کمک بگیرم تا روی ذهنم کار کنم.

بلافاصله پس از آن صحبت در ۱۶ سپتامبر، این برزیلی با یک گل و پاس گل مقابل شفیلد یونایتد برگ برنده تیمش بود. پیروزی تیم لندنی مقابل نیوکاسل همه چیز را تغییر داد. شماره ۹ تاتنهام شروع به گلزنی‌های پیاپی در بازی‌های تیمش کرد. گل‌زدن بهترین درمان او شد.

پس از دبلی که ریچارلیسون در گودیسون‌پارک مقابل تیم سابقش داشت، حالا شرایط برای او فرق کرده است. این برزیلی تا اینجای فصل یازده گل به ثمر رسانده است. موضوع این است که ریچارلیسون در هشت بازی اخیرش در لیگ برتر با تاتنهام ۹ بار گل زده است: دو گل برابر نیوکاسل، یک گل به ناتینگهام‌فارست. یک گل به اورتون، یک گل به بورنموث، یک گل به منچستریونایتد، یک گل مقابل برنتفورد و دبل مقابل اورتون.

این آماری است که مهاجم برزیلی را به دومین گلزن برتر تیم، پس از سون هیونگ مین تبدیل می‌کند. فراموش نکنید که این مهاجم برزیلی اولین برزیلی است که در این فصل بیش از ۱۰ گل در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی به ثمر رسانده است.

آیا ریچارلیسون در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ برتر است؟

مهاجم تاتنهام که در ماه‌های اول حضورش در شمال لندن به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، توانست وضعیتش را تغییر دهد. او در ۳۹ بازی اولش در تاتنهام، ۵۱ شوت زد و دو گل به ثمر رساند. یعنی میانگین گلزنی ۷۸۶ دقیقه. حالا او با ۲۵ شوت به سمت دروازه به رکورد ۹ گل رسیده است یعنی میانگین یک گل در هر ۶۹ دقیقه.

ارلینگ هالند و محمد صلاح (۱۴)، دومینیک سولانکه (۱۳)، سون هیونگ مین (۱۲)، جارود بوون و اولی واتکینز (۱۱) و الکساندر ایساک و هوانگ هی چانگ با ۱۰ گل در لیگ برتر جلوتر از او هستند. ریچارلیسون با ادامه این روند می تواند بین بهترین مهاجمان در لیگ برتر انگلیس باشد.

تاتنهام شنبه ۲۱ بهمن در دیدار بعدی‌اش باید در لیگ برتر به مصاف برایتون برود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *