۵ دهکده ورزشی دانش‌آموزی در کشور ایجاد می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزیر آموزش‌وپرورش در کنار طرح‌های شهید سلیمانی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای استفاده دانش‌آموزان در جهت کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی و افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها، رقابت‌ها و جشنواره‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و ایجاد دهکده‌های ورزشی برای میزبانی مسابقات در سطوح استانی و ملی بود که حال به بار نشسته است.

به گزارش سادس صادق ستاری فر اظهار کرد: در مرحله اول کار مقرر شد پنج دهکده ورزشی در کشور ایجاد شود و حال شاهد آیین کلنگ‌زنی اولین دهکده ورزشی دانش‌آموزی در دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره به پروژه‌های افتتاحی ادامه داد: شش سالن ورزشی، ۳۰ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای و ۳۰ زمین ساحلی با کمک خیرین و مشارکت خانواده‌ها و همراهی سازمان نوسازی در مدارس استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید. همت و پیگیری معاون تربیت‌بدنی و سلامت هرمزگان و همکارانشان ستودنی است و جای تقدیر دارد.

ستاری فر خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در جهت استمرار طرح شهید سلیمانی با مشارکت خیرین و صنایع استان گام های بلندی را  برداریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش  با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی کار جدیدی در این حوزه است، یادآور شد: توسعه و تکمیل دهکده ورزشی دانش‌آموزی با تولی‌گری سازمان نوسازی به‌زودی به بهره ‌برداری می رسد.

آماده‌سازی طرح مطالعاتی دهکده ورزشی تا ۶۰ روز آینده

حمیدرضا خان محمدی – رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس – اظهار کرد: یکی از اهدافی که ذیل ساحت زیستی و بدنی در تربیت همه‌جانبه تعریف می‌شود که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز است، توجه به موضوعات ورزشی و بدنی است که به تربیت‌بدنی معطوف است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه گفت: برای ورزش حرفه‌ای دانش‌آموزی با برگزاری مسابقات در چند نقطه از کشور نیاز است بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که دانش‌آموزان در آن مکان مسابقاتشان را انجام دهند.

 خان محمدی افزود: یکی از این مناطق هدف که قرار است درپنج قطب کشور انجام شود و فصل زمستان هوای بسیار خوبی دارد، استان هرمزگان است و استعداد و ظرفیت های دانش‌آموزان و فرهنگیان هرمزگانی بی نظیر است.

وی با توجه به برنامه‌های ایجاد شده در قطب های ورزشی اظهارکرد :اصطلاح دهکده تداعی کننده این است که همه امکانات در یک محیط وجود داشته باشد تا بتوان مسابقات ورزشی را در آن نقطه برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: امروز کلنگ دهکده ورزشی زده شد و  طرح مطالعاتی آن ظرف ۴۵ تا ۶۰ روز آینده آماده می‌شود و سیر اقدامات آن صورت گیرد و  این طرح جزء مصوبات سفر ریاست‌جمهوری نیز اسن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *