ساختمان مناسبی در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد

یک عضو هیئت رئیسه شورای عالی استانها بر لزوم قرارگیری ساختمانی مناسب برای شورای عالی استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سادس، علی گوزلی در نطق پیش از دستور خود در بیست و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: همانطور که استحضار دارید در جوامع امروزی پیشرفت و توسعه یک کشور مستلزم وجود برنامه مدون، کامل و همه جانبه برای یک مدت معین است.

وی با اشاره به مباحث اقتصادی افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند شادی را به جامعه بیاورد، ورزش است در صورتی که در برنامه هفتم توسعه که با شعار پیشرفت و توسعه اقتصادی توام با عدالت برنامه‌ریزی شده توجه جدی به ورزش نشده است. در صورتی که برنامه ریزی درست در این حوزه می‌تواند اقتصاد و اشتغال، فرهنگ سازی، نشاط اجتماعی و بسیاری موارد دیگر را به همراه بیاورد.

این عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان به مسئله آموزش توجه جدی می‌شود؛ در صورتی که در کشور ما نگاه ابزاری به مسئله آموزش از سوی مدیران وجود دارد. تقلیل و تنزل مستمر بودجه آموزش و پرورش، عدم مدیریت منابع انسانی که گاها با کمبود دبیر در مدارس مواجه شده و نبود عدالت آموزشی با وجود بیش از 20 نوع مدرسه در کشور همه از بی‌برنامگی در این حوزه بوده و تاثیر منفی بر عملکرد این اداره می‌گذارد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که مهمان ویژه این جلسه شورا بود گفت: مردم از تبعیض و توزیع ناعادلانه بودجه ملی ناراضی هستند. برای مثال در شهر نظرآباد با قدمت ۹ هزار ساله تپه، یک متر شبکه فاضلاب که ساخت آن با بودجه های محلی امکان پذیر نیست، وجود ندارد.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها به عنوان بالاترین نهاد شورایی کشور اجاره نشین شهرداری است و لازم است ساختمانی در شأن این شورا در نظر گرفته شود. همچنین درخواست داریم طرح‌های ارسالی از سوی شورای عالی استان‌ها با سرعت بیشتری در مجلس اعلام وصول و بررسی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *