افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۵ پروژه در شهرستان تهران همزمان با ایام دهه فجر

احمد قیومی فرماندار تهران گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر تعداد ۳۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۷۸۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش سادس، احمد قیومی گفت: تعداد ۳۲۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۷۸۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان تهران افتتاح و کلنگ زنی میشود.

وی افزود: از این تعداد ۱۵۰ پروژه با اعتبار ۱۳۲۳۲ میلیارد تومان مربوط به پروژه های شهری و تعداد ۱۷۵ پروژه با اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه های روستایی می باشد.

فرماندار تهران تاکید کرد: از تعداد کل ۳۲۵ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی شهرستان تهران، تعداد ۲۷۸ پروژه افتتاحی و ۴۷ پروژه کلنگ زنی می باشد که مطابق برآورد اولیه در این پروژه ها برای حداقل ۵۰۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

قیومی ادامه داد: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی تعداد ۳۷ پروژه مربوط به حوزه آب و فاضلاب می باشد که شامل احداث ۴ مخزن آب اضطراری مقاوم در برابر زلزله در بوستانهای سطح شهر، حفر ۶ حلقه چاه مدیریت بحران شهر تهران، احداث ۱۳ باب مخزن ذخیره اضطراری جهت تأمین آب مورد نیاز در شرایط بحرانی و سایر پروژه های مربوط به اصلاح و بازسازی شبکه و انشعابات آب در سطح شهرستان تهران است.

وی افزود: همچنین ۱۷ پروژه مربوط به حوزه گردشگری میباشد که از جمله مهمترین آن میتوان به افتتاح هتل ۴ ستاره در محدوده بلوار کشاورز و احداث ۳ مجتمع گردشگری اشاره کرد.

قیومی ادامه داد: ۱۴ پروژه مربوط به فضای آموزشی با ۴۰ کلاس درس، (۳۴) پروژه در حوزه های تأمین و توزیع برق پایدار و افزایش ظرفیت پستهای برق، ۱۲ پروژه در حوزه مخابراتی، ۸ پروژه مربوط به صنعت و تجهیزات خودررویی، ۵ پروژه مربوط به احداث و بازسازی خطوط ریلی راه آهن، ۵ پروژه در حوزه سلامت و فضای بهداشتی درمانی، ۲ پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری و کنترل سیل دیگر پروژه های قابل بهره برداری در شهرستان تهران می باشد.

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: برای عمران و آبادانی روستاهای شهرستان تهران نیز تعداد ۱۷۵ پروژه شامل بهسازی معابر روستایی، آسفالت راه های دسترسی، تأمین روشنایی در برخی محورها و انتقال آب شرب کلنگ زنی و افتتاح میشود که با بهره برداری از آنها خدمات مطلوبی به روستاییان شریف شهرستان تهران ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *