افسوس رکراکی از بدشانسی تیمش در جام ملت‌های آفریقا

افسوس رکراکی از بدشانسی تیمش در جام ملت‌های آفریقا

بهترین تیم قاره آفریقا در جام جهانی قطر، قربانی بعدی در جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۳ لقب گرفت.

به گزارش سادس و به نقل از ساکرنت، گل‌های ماکگوپا و تبوهو موکوئنا باعث شد تا آفریقای جنوبی با پیروزی ۲ بر صفر، مراکش، شگفتی‌ساز جام جهانی را حذف کند تا به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یابد. 

مراکش، شگفتی‌ساز جام جهانی قطر، یکی از محبوب‌ترین تیم‌ها در ساحل عاج بود و خیلی‌ها روی قهرمانی این تیم حساب باز کرده بودند اما ناکامی این تیم در قاره سیاه هم‌چنان ادامه یافت. آن‌ها از سال ۱۹۷۶ در جام ملت‌ها قهرمان نشدند و این روند طولانی‌تر خواهد شد.

ولید رکراکی، سرمربی مراکش پس از بازی گفت: شاید می‌توانستیم بازی را در نیمه اول تمام کنیم اما در این سطح اگر کوچک‌ترین اشتباهی مرتکب شوید، بلافاصله مجازات می‌شوید. پنالتی از دست رفته خیلی به ما صدمه زد و مطمئناً ما نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم اما من مسئولیت کامل را بر عهده می‌گیرم.

در این دیدار ابتدا آفریقای جنوبی گلزنی کرد ولی مراکش در دقیقه ۸۴ فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت، اما اشرف حکیمی پنالتی خود را از دست داد و در ادامه آفریقای جنوبی گل دوم را وارد دروازه این تیم کرد تا کار برای مراکشی‌ها تمام شود. 

در دقایق پایانی نیز سفیان امرابط پس از خطا روی موکوئنا با دریافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد و این ضربه نیز وارد دروازه مراکشی‌ها شد تا جام به بدترین شکل ممکن برای این تیم به پایان برسد.

آفریقای جنوبی، قهرمان سال ۱۹۹۶، در چند دهه اخیر دوران افتش را تجربه کرده و سختی‌های زیادی را متحمل شده است و از سال ۲۰۰۰ حتی به مرحله یک چهارم نهایی نیز نرسیده است.

برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا

کیپ ورد – آفریقای جنوبی

نیجریه – آنگولا 

مالی – ساحل عاج

کنگو – گینه

جام ملت‌های آفریقا در سال‌های اخیر مورد توجه اروپایی‌ها قرار گرفته است و خیلی از این بازیکنان در فوتبال اروپا بازی می‌کنند. این موضوع برای جام ملت‌ها مشکل ساز شده و به همین خاطر آفریقایی‌ها تصمیم گرفتند مسابقات را در ژانویه برگزار کنند. در این زمان اکثر تیم‌ها در تعطیلات زمستانی به سر می‌بردند و به همین دلیل بازیکنان آفریقایی با مشکلات کم‌تری روبه‌رو می‌شدند. 

اکنون جام ملت‌های آفریقا که در سال ۱۹۵۷ شروع شد اکنون یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های جهان فوتبال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *