حمایت قاطعانه فدراسیون فوتبال استرالیا از فغانی

حمایت قاطعانه فدراسیون فوتبال استرالیا از فغانی

فدراسیون فوتبال استرالیا در بیانیه‌ای رسمی از علیرضا فغانی و خانواده‌اش در مقابل اعتراض طرفداران معترض تیم ملی فوتبال عراق حمایت کرد.

به گزارش سادس، تیم ملی فوتبال عراق دوشنبه‌شب در بازی دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف اردن رفت و با نتیجه سه بر دو شکست خورد. عراق پس از به ثمر رساندن گل دوم توسط ایمن حسن با اخراج این بازیکن مواجه شد.

علیرضا فغانی، داور بازی، مهاجم عراق را به دلیل شادی گل جنجالی‌اش که شادی گل اول بازیکنان اردن را مورد تمسخر قرار داده بود، با کارت زرد دوم جریمه و او را از زمین اخراج کرد. عراق سپس در دقایق ۵+۹۰ و ۷+۹۰ از اردن گل خورد و بازی را با شکست پشت سر گذاشت.

فغانی که به عنوان نماینده استرالیا در این مسابقات شرکت کرده است، پس از بازی با خشم طرفداران عراق در فضای مجازی مواجه شد و آنها درخواست داشتند کنفدراسیون فوتبال آسیا این داور ایرانی را از رقابت‌ها اخراج کند.

در میان واکنش‌های متعدد در حمایت از علیرضا فغانی، فدراسیون فوتبال استرالیا، با انتشار بیانیه‌ای از این داور حمایت کرد. در این بیانیه آمده است «ایمنی و رفاه تمام کارکنان فدراسیون فوتبال استرالیا و اعضای جامعه فوتبال استرالیا اولویت ماست. فدراسیون دائماً با علیرضا در تماس است و از او و خانواده‌اش حمایت می‌کند. فوتبال استرالیا همچنین با e-Safety و آژانس‌های مجری قانون مربوطه در این مورد همکاری می‌کند.»

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *