واکنش رئیس سازمان نظام مهندسی به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی

حمزه شکیب در کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان به آتش‌سوزی اخیر بیمارستان گاندی تهران واکنش نشان داد.

به گزارش سادس، حمزه شکیب در نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان درباره عوامل احتمالی آتش‌سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: من اطلاع دقیقی از علت آتش‌سوزی ساختمان گاندی ندارم اما بر اساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، در ساختمانهای بالای پنج طبقه حتما باید ضوابط آتش‌نشانی در اعلام و اطفاء حریق رعایت شود. در زمان پایان کار این ضوابط و نظارتها انجام می‌شود اما معمولا بعد از آن نظارتهای ادواری صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: کشور ما در مقررات ملی ساختمان فاصله چندانی با کشورهای توسعه یافته ندارد ولی چندان اجرایی نمی‌شود. بخصوص مبحث ۲۲ که از سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده در هیچ جای کشور عملیاتی نشده است.

شکیب یادآور شد: از ابتدای سال گذشته رویکرد این سازمان به سمت شفاف‌سازی انتخابات نظام مهندسی تغییر پیدا کرد. در این راستا سامانه یکپارچه‌ای برای استان تهران و ارجاع کار به شرکت‌های حقیقی و حقوقی راه‌اندازی شد که البته این سامانه قطعاً مطلوب عده‌ای نخواهد بود.  با این وجود شورای مرکزی به دنبال اجرای اصلاحات در سازمان نظام مهندسی تهران است و اجازه نخواهیم داد سیاست‌ها طبق روال قبل پیش رود.

شکیب تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر پول پیمانکاران در این سازمان بلوکه شده بود که با سلب صلاحیت خزانه‌داری این سازمان پول‌های پیمانکاران به ترتیب پرداخت شد و هم‌اکنون مشکلی در این راستای وجود ندارد. بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۹ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان هر عضو سازمانی که صلاحیت آن تأیید نشود باید با هیئت مدیره خداحافظی کند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره زمان انتخاب اعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در هشت هفته گذشته تعیین هیات رییسه سازمان نظام مهندسی تهران از سوی ۲۵ نفر عضو هیات مدیره این سازمان در دستور کار قرار گرفته که متاسفانه هر هفته اتفاقاتی می‌افتد که این موضوع را با تاخیر مواجه می‌کند. افرادی از بیرون که منافعشان به خطر افتاده به این مساله ورود می‌کنند و با مختل کردن کارها اجازه تشکیل هیات رییسه را نمی‌دهند.

وی افزود: در هفته جاری شورای مرکزی تصمیم مقتضی را درخصوص هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *