شهدا بر حوادث سیاسی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار هستند

سادس/خوزستان رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: شهدا زنده‌اند و بر حوادث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار هستند و می‌توانند قطب فرهنگی و مزاری برای آزادگان و دلسوختگان شوند.

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی در مراسم تشیع پیکر شهید محمد سبحانی سرباز فداکار جنگ تحمیلی که امروز (۷ بهمن‌ماه) در سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره مردم دشت‌آزادگان فرموده‌اند که این مردم دین خود را با اظهار شجاعت و فاداری به انقلاب و دفاع از ارزش‌ها به اسلام و قرآن ادا کرده‌اند.

به گزارش سادس، وی افزود: مردم عرب، فارس، لر و کرد و همه ملت بزرگ ایران را تشکیل می‌دهند و موجب سرافرارزی ملت ایران هستند. مردم خوزستان یادآور رشادت ملت ایران و کربلای ایران، هستند. امام(ره) درباره این مردم شریف فرمودند که دین خود را به اسلام ادا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به تشییع پیکر شهید سبحانی پس از ۴۳ سال گفت: همه باید بدانیم که این شهدا ماموریت دارند. در روزهای پیچیده و فتنه‌آلودی که دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن به ارزش‌ها حمله می‌کنند، در روز مقدسی در ایام ولادت امام علی(ع) با همراهی مردم خزعلیه و خانواده شهید، مجددا پیکر این شهید با حضور مردم تشیع شود. شهید سبحانی امروز با بدن مطهر و نیم‌سوخته و پاها بسته بر دوش مردم تشیع شد.

وی ادامه داد: راهبرد دشمن، خارج کردن مردم از صحنه است؛ در حالی که این شهید امروز همگان را در یک منطقه جمع کرد تا مردم راه شهدا را که راه عزت، استقلال، پیشرفت و تعالی است، فراموش نکنند.

ادیانی گفت: در یکی از یادواره‌های شهدا، یک عضو جامعه مدرسین گفت که در آستانه انتخابات و در دوره سخت فتنه، این شهیدان می‌آیند و این استخوان‌های سوخته و پوسیده در شهرها می‌گردند و با زبان حال به ما می‌گویند که اگر شما توان دفاع از ارزش‌های انقلاب و راه امام(ره) را ندارید، ما می‌آییم و شما را به یاد ارزش‌ها و اصولی که برای آن جان خود را از دست دادیم، می‌اندازیم.

وی عنوان کرد: شهدا زنده‌اند و بر حوادث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار هستند و می‌توانند قطب فرهنگی و مزاری برای آزادگان و دلسوختگان شوند. شهدا می‌توانند یادآور رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و پایداری مردان مرد در جای جای ایران باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: یکی از فرماندهان دفاع مقدس در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ می‌گفت که در مقابل دجال‌های فتنه‌انگیز که همه کس را می‌کشتند کم آوردم. به سوادکوه و سر قبر برادر شهیدم رفتم. در آنجا پدر شهدای طباطبایی مشغول زیارت بود. پدر شهید گفت که کجا آمده‌ای؟ جنگ در تهران است، شهید به من گفته است که جنگ از چذابه، سوسنگرد، هویزه، دشت آزادگان، دهلران و مهران به خیابان‌های آزادی و ولی‌عصر آمده است.

وی بیان کرد: این شهید نیز که امروز تشیع می‌شود به امر پروردگار، ماموریت دارد که در چنین روزهایی که دشمنان بسیج شده‌اند که مردم را از حضور پای صندوق‌های رای دور کنند به من و شما با زبان حال بگوید که ای مردم تکریم شهدا، حضور در میدان است و امروز نظام و اسلام به حضور شما نیازمند است و آن هم حضور پای صندوق‌های رای است.

ادیانی گفت: تجلیل از شهدا برای مسئولان کشور، خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم قدرشناس است. تجلیل از شهدا، تلاش گسترده برای حل مشکلات مردم است و به اعتقاد من با اتکا به روحیه جهادی و انقلابی و اسوه بودن شهدا است. مردم، خود انقلاب کردند و جمهوری اسلامی را تاسیس کردند و در برابر همه دشمنان از جمله رژیم بعثی عراق ایستادند و فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را با بصیرت خنثی کردند. قدرشناسی از شهیدان، قدرشناسی از مردم و خانواده شهدا است.

وی افزود: به گفته امام(ره) غفلت از خانواده شهدا، آتش دوزخ الهی را به دنبال خود دارد. اگر مسئولان از خانواده شهدا غفلت کنند به آتش الهی گرفتار می‌شوند، پس همگان باید شهدا را تکریم و تجلیل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *