آینده روابط ایران و کوبا درخشان تر از گذشته خواهد بود


وزیر بهداشت که به منظور امضای 15 سند همکاری مشترک به کوبا سفر کرده است، ضمن اشاره به تشکیل هیئت مشترک بین این دو کشور بعد از پنج سال، از تصمیم مسئولان ایران و کوبا برای ارتقای همکاری ها در حوزه اقتصادی خبر داد.

سید حسن هاشمی در گفت وگو با سادس ضمن اشاره به حضور هیئت 30 نفره ایرانی در کوبا در قالب تشکیل شانزدهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور، اظهار کرد: این هیئت مشترک بعد از پنج سال برگزار می شود و خوشحال هستیم که فضای بین المللی، امکان توسعه روابط گذشته بین دو کشور را فراهم کرده است. در عین حال بنای تصمیمات مسئولین  از جمله روسای جمهور هر دو کشور ارتقای همکاری ها در حوزه اقتصادی است. 

وی ادامه داد: زمینه های فراوانی برای این همکاری از جمله در حوزه سلامت به ویژه تولید واکسن و داروهای نوترکیب جدید وجود دارد. تصور می کنم آینده روابط دو کشور همچون همکاری های مشترک در حوزه سیاسی که در طول 38 سال گذشته شاهد بودیم، بسیار درخشان تر باشد.

به گزارش سادس، سید حسن هاشمی و هیئت همراه  او، صبح روز گذشته وارد هاوانا، پایتخت کوبا شدند. در این سفر 15 سند همکاریهای مشترک بین دو کشور امضاء خواهد شد که برنامه زمان بندی تولید مشترک واکسن پنتاوالان (پنجگانه) با انستیتو پاستور ایران یکی از اسناد همکاریهای دو کشور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *